Einzugsermächtignung

Hungarian translation: beszedési megbízás

19:54 Jul 22, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Einzugsermächtignung
És ez hogy viszonyul a Lastschrift-hez? Ki adja? A szémlatukajdonos? A közszolgáltató?
Medicus
Hungarian translation:beszedési megbízás
Explanation:
Ez az a megbízás/felhatalmazás, amit a bankszámlatulajdonos, más szerepkörben a szolgáltatás igénybevevője ír alá. Szerintem a szolgáltatónak adja, és az nyújtja be a bankhoz. (Az Akadémiai Kéziszótár szerint rendszeres átutalási megbízás a jelentése, de szerintem az nem ez, hanem amit a banknak adsz havi átutalások indítására.)
Ja, és egy n betűvel többet írtál bele.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Nagyon köszönöm a pontos választ, és mindenkinek a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3beszedési megbízás
Andrea Szabados
4 -1rendszeres átutalási megbízás
Monika Nospak


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Einzugsermächtigung
beszedési megbízás


Explanation:
Ez az a megbízás/felhatalmazás, amit a bankszámlatulajdonos, más szerepkörben a szolgáltatás igénybevevője ír alá. Szerintem a szolgáltatónak adja, és az nyújtja be a bankhoz. (Az Akadémiai Kéziszótár szerint rendszeres átutalási megbízás a jelentése, de szerintem az nem ez, hanem amit a banknak adsz havi átutalások indítására.)
Ja, és egy n betűvel többet írtál bele.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Nagyon köszönöm a pontos választ, és mindenkinek a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Igen.
9 mins

agree  Hungi (X): "Magyarul" inkasszó. Egyébként a fogalom maga nem korlátozódik az esetire vagy a rendszeresre: mindkettõ lehet.
10 hrs

neutral  Eva Blanar: beszedési felhatalmazás (ez kell a Lastschrift-hez): a számlatulajdonos adja a banknak címezve (ez nem megbízás, hanem a jövõbeli lehívások engedélyezése)
14 hrs

agree  Gyula Erdész
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Einzugsermächtignung
rendszeres átutalási megbízás


Explanation:
Ez az, én ugyanis több ilyen megbízást is kiadtam már.
Azt jelenti, hogy havonta egy bizonyos összeget lekötnek a számlámról (egy cég, egy biztosítótársaság pl., de mindig ugyanarról az összegröl van szó) és ezt folyamatosan, addig, amíg a megbízást vissza nem vonom.

Monika Nospak
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Eva Blanar: az átutalási megbízásnál a számlatulajdonos adja meg, hogy kinek, mennyit, mikor, a beszedhetõség esetén pedig csak azt mondhatja meg, hogy ki terhelheti meg a számlát, de az összeg nem szerepel
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search