Trennscheibe

Dutch translation: slijpschijf

08:34 Aug 21, 2015
German to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry / roterende instrumenten / opzetstukken
German term or phrase: Trennscheibe
Context:

Bohrer, Fräsen, ****Trennscheiben**** oder Polierer:
Rotierende Instrumente werden hier angeboten!

Rotierende Instrumente für Zahnärzte, d. h. ****Trennscheiben*****, Bohrer und Fräsen, bietet [...] in dieser Kategorie an

Ik blijf maar zoeken en kom gene geschikte vertaling in het NL tegen.
Weet iemand wat de juiste term in NL is?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Judith Verschuren
Dutch translation:slijpschijf
Explanation:
Met een slijpschijf is het mogelijk om iets door te slijpen, en om te polijsten. de werking van het met diamantpoeder beklede metalen schijfje is dus tweeledig. De algemeen gebruikte naam voor een dergelijke schijf is slijpschijf.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2015-08-21 14:11:42 GMT)
--------------------------------------------------

De term die de orthodontisten gebruiken voor een dergelijke schijf is toch echt slijpschijf. Had men deze term niet gebruikt zou ik niet hebben gereageerd. Zie hun site ( wel even werk trouwens.)
Selected response from:

jan en sas
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4slijpschijf
jan en sas
4snijschijf
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 5





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
snijschijf


Explanation:
In deze context denk ik dat het om een snijschijf gaat. Dat is een ronde plaat die je op een boor kunt zetten. Hij gaat dan hard ronddraaien en je kunt dan met de scherpe rand iets doormidden snijden.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slijpschijf


Explanation:
Met een slijpschijf is het mogelijk om iets door te slijpen, en om te polijsten. de werking van het met diamantpoeder beklede metalen schijfje is dus tweeledig. De algemeen gebruikte naam voor een dergelijke schijf is slijpschijf.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2015-08-21 14:11:42 GMT)
--------------------------------------------------

De term die de orthodontisten gebruiken voor een dergelijke schijf is toch echt slijpschijf. Had men deze term niet gebruikt zou ik niet hebben gereageerd. Zie hun site ( wel even werk trouwens.)


    Reference: http://www.orthodontist.nl
jan en sas
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search