Badobjekt

Dutch translation: sanitair

08:54 Mar 20, 2015
German to Dutch translations [PRO]
Furniture / Household Appliances / badkamerinrichting
German term or phrase: Badobjekt
Context:

*** Badobjekte *** aus Mineralguss haben eine porenfreie Oberfläche und vermitteln durch ihre geringe Wärmeleitfähigkeit beim Kontakt mit der Haut ein angenehm warmes Gefühl.

Later in de tekst wordt duidelijk dat hiermee badkuipen, wastafels, douchebakken enz. worden bedoeld.

Ik kan geen mooie NL-verzamelterm vinden. Onder 'bad(kamer)producten' verstaan wij iets anders en 'bad(kamer)objecten' klinkt heel vreemd. 'Badkamerinrichting' is ook niet echt geschikt.

Weet iemand hoe ik dit goed kan vertalen? Of moet ik steeds een omschrijving gebruiken zoals: Badkuipen, wastafels, douchebakken enz. van mineraalmarmer hebben een (...)
Judith Verschuren
Dutch translation:sanitair
Explanation:
Waarom niet gewoon sanitair? Porseleinen sanitair, marmeren sanitair ...
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1sanitair
Gerard de Noord
4Sanitair object
Jan Willem van Dormolen
3sanitairproduct
freekfluweel


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sanitairproduct


Explanation:
http://www.geberit.nl/nl_nl/target_groups/installer/products...

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Robert Rietvelt: Denk ik meer aan producten voor wastafels, badkuipen, etc, zoals schonmaakmiddelen
11 mins

neutral  Jan Willem van Dormolen: Eens met Robert
30 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sanitair object


Explanation:
Of Badkamerobject, maar sanitair object klinkt wat 'officiëler'.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sanitair


Explanation:
Waarom niet gewoon sanitair? Porseleinen sanitair, marmeren sanitair ...

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jan en sas: idd dat is juiste woord
2 days 16 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search