bankfähig

Dutch translation: discontabel

14:02 Jan 30, 2017
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: bankfähig
In de Allgemeine Geschäftsbedingungen van een Duits bedrijf staat onder het kopje "Rechnungserteilung, Fälligkeit, Zahlung" o.a. het volgende:
"Die Zahlung hat bar zu erfolgen oder durch Scheck, Bank- oder Postüberweisung. Soweit Wechsel vereinbarungsgemäß in Zahlung gegeben werden, müssen sie bankfähig sein."
kunibert
Netherlands
Dutch translation:discontabel
Explanation:
Van Dale D-N geeft als vertalingen discontabel of bankabel.
discontabel: gezegd van wissel op goed bekend staand huis getrokken, zodat geen bank bezwaar zal hebben deze te disconteren
In sommige algemene voorwaarden is de zinsnede te vinden: Wissels moeten discontabel zijn.
Selected response from:

Arjan van Tuijl
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1discontabel
Arjan van Tuijl
3geschikt voor inname door een bank
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geschikt voor inname door een bank


Explanation:
De wissel moet van een type zijn waar de bank wat mee kan.
Denk ik toch.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
discontabel


Explanation:
Van Dale D-N geeft als vertalingen discontabel of bankabel.
discontabel: gezegd van wissel op goed bekend staand huis getrokken, zodat geen bank bezwaar zal hebben deze te disconteren
In sommige algemene voorwaarden is de zinsnede te vinden: Wissels moeten discontabel zijn.

Arjan van Tuijl
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Eulenhaupt: http://www.watbetekenthet.nl/wat-betekent-discontabel/ "gezegd van wissel op goed bekend staand huis getrokken, zodat geen bank bezwaar zal hebben deze te disconteren" en http://universal_lexikon.deacademic.com/361491/bankfähig
3 days 3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search