Lenker

Dutch translation: stuurstang

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lenker
Dutch translation:stuurstang
Entered by: Gretel Schoukens

08:02 Jun 13, 2019
German to Dutch translations [PRO]
Engineering (general)
German term or phrase: Lenker
... als onderdeel van een 'Achslenkerlager' en 'Achslenker'. Kan ik het daarbij houden op 'geleiding'? Of afwijken van de overeenkomst in de Duitse termen en 'stang' gebruiken?

Bedankt weer eens!
Gretel Schoukens
Slovenia
stuurstang
Explanation:
Lenker of Lenkstange.
Het is inderdaad een stang, met een 'lenkende' functie => sturen.
Er staat veel onzin online, ook in 'woordenboeken', maar dat is het gewoon in het Nederlands.
In andere samenstelling, bijv. "Querlenker', kan het ook gewoon een draagarm zijn. Kijk dus we even naar de context.
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2stuurstang
Willem Wunderink
4 +1stuurstang
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
stuurstang


Explanation:
Lenker of Lenkstange.
Het is inderdaad een stang, met een 'lenkende' functie => sturen.
Er staat veel onzin online, ook in 'woordenboeken', maar dat is het gewoon in het Nederlands.
In andere samenstelling, bijv. "Querlenker', kan het ook gewoon een draagarm zijn. Kijk dus we even naar de context.

Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 163
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: We zijn het eens.
0 min
  -> Bedankt

agree  Henk Sanderson
4 mins
  -> Bedankt

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stuurstang


Explanation:
Bij mijn weten is een Lenker of een stuur of een stuurstang. In dit geval het laatste.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Sanderson
4 mins
  -> Bedankt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search