Betriebsdruck

Dutch translation: bedrijfsdruk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betriebsdruck
Dutch translation:bedrijfsdruk
Entered by: Gretel Schoukens

07:34 Oct 16, 2015
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Betriebsdruck
Een vrij eenvoudig woord dat enorm veel voorkomt... en toch ben ik er niet uit, welke vertaling ik hiervoor zou gebruiken. 'Bedrijfsdruk'? 'Bedrijf' komt niet voor in VD in de betekenis van 'werking'. Niet dus, volgens mij.
'Werkdruk'? Geldt dat ook voor buizen, machines, of enkel voor mensen in hun job?
'Werkingsdruk' dan maar?

Kan iemand me helpen bij dit dilemma?
Bedankt!
Gretel Schoukens
Slovenia
bedrijfsdruk
Explanation:
Werkdruk kan, maar volgens mij is bedrijfsdruk iets gebruikelijker.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Ik onthoud uit de discussie en meningen dat beide termen veel gebruikt worden... Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5bedrijfsdruk
Jan Willem van Dormolen
4werkdruk
Kristel Kruijsen
Summary of reference entries provided
Van Dale
Bea Geenen

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
bedrijfsdruk


Explanation:
Werkdruk kan, maar volgens mij is bedrijfsdruk iets gebruikelijker.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115
Grading comment
Ik onthoud uit de discussie en meningen dat beide termen veel gebruikt worden... Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frits Ens: als het over vloeistoffen, lucht gaat etc, zeker bedrijfsdruk gebruiken
1 hr
  -> Dank je

agree  jan en sas
3 hrs
  -> Dank je

agree  Henk Sanderson
5 hrs
  -> Dank je

agree  Bea Geenen
16 hrs
  -> Dank je

agree  Kelly Brosens (X)
2 days 0 min
  -> Dank je

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werkdruk


Explanation:
bijv.

https://www.hillegom.nl/fileadmin/files/Hillegom/documenten/...



--------------------------------------------------
Note added at 1 dag41 min (2015-10-17 08:15:50 GMT)
--------------------------------------------------

ik heb het nagevraagd bij iemand die op gas- en oliewinningslocaties werkt, die heeft het over operationele werkdruk!

Kristel Kruijsen
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 124




Reference comments


4 mins
Reference: Van Dale

Reference information:
Bedrijf = werking, zie onderstaande link.


    Reference: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=bedrijf&lang=nn#.ViCp...
Bea Geenen
Hong Kong
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search