Aufstelltemperatur

Dutch translation: temperatuur bij opbouw

08:15 Jul 31, 2015
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Temperaturen bouwdelen
German term or phrase: Aufstelltemperatur
Context:

Sollte der Dampf zu nass sein und dadurch zuviel Kondensat im Liner zu verbleiben, wird man eher Probleme bekommen, die notwendige ****Aufstelltemperatur*** für den Liner zu erreichen.

Hoe kan ik deze term het beste vertalen?

Bij voorbaat dank!
Judith Verschuren
Dutch translation:temperatuur bij opbouw
Explanation:
of bij montage, bij installatie.

Dit is niet noodzakelijkerwijs ook de temperatuur waarbij het apparaat gaat werken. Het kan zijn dat tijdens de opbouw er speciale vereisten voor de omgevingstemperatuur zijn en dat als het ding er eenmaal staat, er een ander temperatuurbereik geldt.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4temperatuur bij opbouw
Jan Willem van Dormolen
3 +1omgevingstemperatuur
Robert Rietvelt


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
omgevingstemperatuur


Explanation:
Geen letterlijke vertaling, maar voor het opzetten van dat ding moeten de omgevingscondities goed zijn, althans zo lees ik het.

Robert Rietvelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Het kan zijn dat tijdens de opbouw andere vereisten gelden dan wanneer het apparaat eenmaal gaat werken.
16 mins

agree  Henk Sanderson
16 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
temperatuur bij opbouw


Explanation:
of bij montage, bij installatie.

Dit is niet noodzakelijkerwijs ook de temperatuur waarbij het apparaat gaat werken. Het kan zijn dat tijdens de opbouw er speciale vereisten voor de omgevingstemperatuur zijn en dat als het ding er eenmaal staat, er een ander temperatuurbereik geldt.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115
Grading comment
dank




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search