Aufnahmezapfen

Dutch translation: bevestigingspennen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Aufnahmezapfen
Dutch translation:bevestigingspennen
Entered by: Willem Wunderink

09:11 Feb 5, 2015
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / bevestiging
German term or phrase: Aufnahmezapfen
nkl. folgender Sonderausstattungen:
Kipplager: nach DIN
Untergurt aus UNP 140
****je Seite 4 Stück Aufnahmezapfen***
Exzenterverschlüsse seitlich angebracht

Deze term is hier bedoeld voor de bevestiging van dekzeil, volgens mij.

Wat is een algemene NL-term die hiervoor kan worden gebruikt?
Judith Verschuren
bevestigingspennen
Explanation:
Dit is de meest algemene en toch goed toepasbare uitdrukking die ik kan bedenken. Beide delen va de term Aufnahmezapfen komen er in terug, zonder je concreet vast te leggen op vorm of uitvoering, waarvan ook verder niets uit de tekst blijkt.
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bevestigingspennen
Willem Wunderink
4koppelpennen
Robert Rietvelt
3Draaitapbevestiging
Leo Viëtor
3inlegtap
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koppelpennen


Explanation:
Volgens mijn TM

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2015-02-05 09:17:42 GMT)
--------------------------------------------------

Evt. opnamepennen

Robert Rietvelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inlegtap


Explanation:
Uit mijn TM

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bevestigingspennen


Explanation:
Dit is de meest algemene en toch goed toepasbare uitdrukking die ik kan bedenken. Beide delen va de term Aufnahmezapfen komen er in terug, zonder je concreet vast te leggen op vorm of uitvoering, waarvan ook verder niets uit de tekst blijkt.

Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 163
Grading comment
dank

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Draaitapbevestiging


Explanation:
Large, rugged trunnion mount on drive axle and extra heavy tilt cylinders with self-aligning bushings secure the mast. crown.com
De grote en robuuste draaitapbevestiging op de aandrijfas en extra zware kantelcilinders met zelfuitlijnende bussen zorgen voor een stevige mast.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2015-02-06 10:30:49 GMT)
--------------------------------------------------

En dan meervoud...


    Reference: http://www.linguee.nl/engels-nederlands/vertaling/trunnion+m...
Leo Viëtor
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search