Kettensträngen

Dutch translation: Aandrijfkettingen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kettensträngen
Dutch translation:Aandrijfkettingen
Entered by: Robert Rietvelt

17:13 Sep 16, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Kettingen
German term or phrase: Kettensträngen
Als in: Bei Förderern mit zwei Kettensträngen sind die Laschenpaare immer an beiden Kettensträngen in gleicher Anzahl auszuwechseln.
(Kettingstrengen? Wat zijn dat?)
Robert Rietvelt
Aandrijfkettingen
Explanation:
Een gedachtegang als suggestie: Kettenstrang DE>EN chain lane.
Chain lane is o.a. ook een (binnen)baan in een sportstadion.
Strang kan ook een strop zijn. Zowel strop als stadionbaan zijn gesloten cirkels of ovalen, evenals een aandrijfketting.
Ergo: hier kunnen eigenlijk alleen de aandrijfkettingen van de transportband bedoeld zijn.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Ik heb beide antwoorden kunnen gebruiken, maar jij was de eerste.
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kettingbanen
Bram Poldervaart
2 +1Aandrijfkettingen
avantix


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Aandrijfkettingen


Explanation:
Een gedachtegang als suggestie: Kettenstrang DE>EN chain lane.
Chain lane is o.a. ook een (binnen)baan in een sportstadion.
Strang kan ook een strop zijn. Zowel strop als stadionbaan zijn gesloten cirkels of ovalen, evenals een aandrijfketting.
Ergo: hier kunnen eigenlijk alleen de aandrijfkettingen van de transportband bedoeld zijn.

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 24
Grading comment
Ik heb beide antwoorden kunnen gebruiken, maar jij was de eerste.
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen
13 hrs
  -> Dank je, Kristel

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kettingbanen


Explanation:
De kettingbaan is geschikt voor het horizontaal transporteren van voornamelijk kratten en dozen door middel van twee aangedreven kunststof of stalen kettingen.


    Reference: http://www.gmte.nl/Kettingbaan.htm
Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  avantix: Tegen je uitleg is niets in te brengen, maar toch lijken me hier de kettingen zelf bedoeld. Het gaat over het wisselen van de (ketting)schakels.
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search