Hitzeleitblech

Dutch translation: convectieplaat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hitzeleitblech
Dutch translation:convectieplaat
Entered by: Robert Rietvelt

12:32 Jan 29, 2020
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Cooking / Culinary / Barbecue
German term or phrase: Hitzeleitblech
Plaat met gaten op de bodem van de barbecue om de overtollige warmte af te voeren. Zie Google.

Ik weet dus wat het is, maar hoe noemen wij die plaat?
Robert Rietvelt
convectieplaat
Explanation:
Niet om de hitte af te voeren maar om de hitte gelijkmatig te verdelen.
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2convectieplaat
Bea Geenen
4 +1warmteafvoerplaat
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
warmteafvoerplaat


Explanation:
Lijkt me een redelijke keuze

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Zo heb ik het for the time being vertaald, maar ik ben er niet zeker van. Onder Hitzeleitblech - Google - Afbeeldingen vind ik genoeg foto's van die plaat, onder Warmteafvoerplaat niets. Veeg teken. Vandaar mijn vraag.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  iqcservices: Mij ook.
1 hr
  -> Dank je.

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
convectieplaat


Explanation:
Niet om de hitte af te voeren maar om de hitte gelijkmatig te verdelen.


    https://multiflame.nl/product/joes-bbq-smoker-convectieplaat/
Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Je zou zo maar gelijk kunnen hebben
1 hr

agree  Annemarie Weijer
22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search