Schweinebärliste

Dutch translation: mutatielijst

13:48 Feb 6, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Computers: Software
German term or phrase: Schweinebärliste
Menukeuze en vensternaam in een beheerprogramma. De zwijnslijst toont alle mutaties voor een item, zodat je kunt zien wie er wanneer heeft zitten prutsen.
Gerard de Noord
France
Dutch translation:mutatielijst
Explanation:
Als het om een lijst met mutaties gaat, dan is 'mutatielijst' het overwegen waard, toch?
De 'humor' gaat dan wel verloren, maar ik vind sowieso dat grapjes in serieuze software niet echt passen. Bedenk dat de gebruiker dit zelfde grapje dagelijks (if vaker) weer tegenkomt...
Voer desnoods overleg met je opdrachtgever?
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je hulp.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1knoeierslijst
Henk Peelen
4mutatielijst
Jan Willem van Dormolen
2zeugen/beerlijst
Leo te Braake | dutCHem
2elitetroep(en)
Bart Servaes


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
knoeierslijst


Explanation:
hufterslijst
prutserslijst

of zoals je zelf zegt:
zwijnenlijst


Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart Servaes: knoeierslijst, hufters~ is misschien wat grof
18 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Schweinebärliste
zeugen/beerlijst


Explanation:
Mijn eerste associatie o.b.v. de emailaankondiging (field: other) was, dat het zou gaan om een computerprogramma voor de varkenshouderij c.q. K.I. daarbij. Dat is pas echt Schweinerei... :-)

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Schweinebärliste
elitetroep(en)


Explanation:
ironisch als verzamelnaam voor het "kruim der knoeiers die er weer een zootje (troep) van maken". toegegeven, ietwat vergezocht :-)

Bart Servaes
Native speaker of: Flemish

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mutatielijst


Explanation:
Als het om een lijst met mutaties gaat, dan is 'mutatielijst' het overwegen waard, toch?
De 'humor' gaat dan wel verloren, maar ik vind sowieso dat grapjes in serieuze software niet echt passen. Bedenk dat de gebruiker dit zelfde grapje dagelijks (if vaker) weer tegenkomt...
Voer desnoods overleg met je opdrachtgever?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Bedankt voor je hulp.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search