Einsatzpauschale

Dutch translation: standaardvoorrijkosten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einsatzpauschale
Dutch translation:standaardvoorrijkosten
Entered by: Robert Rietvelt

12:39 Nov 17, 2016
German to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general) / Algemene voorwaarden
German term or phrase: Einsatzpauschale
Als in: Bei Serviceeinsätzen, die über Wochenenden oder Feiertage stattfinden, wird die Einsatzpauschale pro
Anfahrt in Rechnung gestellt. Die Einsatzpauschale beinhaltet alle Servicenebenkosten (Reisezeit, Kilo-
meter, Aufwandpauschalen etc.) jedoch keine Übernachtungskosten.
Robert Rietvelt
standaardvoorrijkosten
Explanation:
of 'standaardtarief voor voorrijkosten' of 'vast tarief voor voorrijkosten' of 'vaste voorrijkosten' of iets dergelijks

--------------------------------------------------
Note added at 54 min (2016-11-17 13:34:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bijvoorbeeld: Reiskosten en bijkomende kosten worden berekend op basis van een standaardtarief voor voorrijkosten. De standaardvoorrijkosten worden per servicegeval en per servicemonteur berekend.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2standaardvoorrijkosten
Jan Willem van Dormolen
3voorrijkosten in weekend en op feestdagen
Kristel Kruijsen


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorrijkosten in weekend en op feestdagen


Explanation:
of: voorrijtarief in weekend en op feestdagen

Kristel Kruijsen
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Bedankt, maar ik vrees dat ik een directere vertaling zoek. Zie mijn discussiepunt boven.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elma de Jong: Waar is pauschal oftewel het standaardbedrag of vaste bedrag gebleven dat je wel in de discussiepunten noemt? Het is inderdaad een bedrag dat vaak standaard berekend wordt, maar voor dat standaard te berekenen bedrag kan een vast bedrag gelden.
4 hrs
  -> voorrijkosten zijn een vast bedrag!

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
standaardvoorrijkosten


Explanation:
of 'standaardtarief voor voorrijkosten' of 'vast tarief voor voorrijkosten' of 'vaste voorrijkosten' of iets dergelijks

--------------------------------------------------
Note added at 54 min (2016-11-17 13:34:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bijvoorbeeld: Reiskosten en bijkomende kosten worden berekend op basis van een standaardtarief voor voorrijkosten. De standaardvoorrijkosten worden per servicegeval en per servicemonteur berekend.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt
Notes to answerer
Asker: Ook in het geval bij mijn discussiepunt? (zie discussie boven)

Asker: Bedankt


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willem Wunderink: Maar dan wel los van elkaar: standaard voorrijkosten. Ik weet dat het een stokpaardje van je is, maar het is extreem ongebruikelijk en onnatuurlijk. Ik ben er dan ook zeer op tegen om bijvoeglijk naamwoorden en zelfstandig naamwoorden lukraak te koppelen.
4 mins
  -> Dat kan allebei. Ik geef de voorkeur aan vastgeschreven. // Hoezo ongebruikelijk? Ik tel zo al meer dan 70 voorbeelden in Van Dale van standaard-xxx, waaronder Standaardnederlands en standaardtaal.

agree  Elma de Jong
3 hrs
  -> Dank je.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search