Entwicklung von 2 ADM zum Gebietsverkaufsleiter

Danish translation: Udvikling af 2 sælgere til områdeansvarlige

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Entwicklung von 2 ADM zum Gebietsverkaufsleiter
Danish translation:Udvikling af 2 sælgere til områdeansvarlige
Entered by: Thomas Christensen

08:05 Nov 21, 2007
German to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
German term or phrase: Entwicklung von 2 ADM zum Gebietsverkaufsleiter
Hej

Er der nogen, der har et bud på, hvad ADM står for? Det indgår som et punkt i et CV, hvor der beskrives, hvad han har lavet i en bestemt periode. Jeg gætter på, det er noget med administration. Evt. kan det være noget med at gå fra at have ansvar for 2 ADM (administrative medarbejdere) eller står 2 måske for et trin på administrations-rangstigen.

Mange hilsener
Thomas
Thomas Christensen
Udvikling af 2 sælgere til områdeansvarlige
Explanation:
Hej,

jeg kunne forestille mig at "ADM" i denne sammenhæng står for "Außendienstmitarbeiter" - hvis det altså passer til resten af din kontekst?

vh
lise

(Duden, Wörterbuch der Abkürzungen)
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Hej. Den forkortelse havde jeg slet ikke tænkt over, selvom den var åbenlys i sammenhængen. Tusind tak...også til Susanne!

Mange hilsener
Thomas
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Udvikling af 2 sælgere til områdeansvarlige
Lise Smidth
3salgskonsulenter
Susanne Rosenberg


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Udvikling af 2 sælgere til områdeansvarlige


Explanation:
Hej,

jeg kunne forestille mig at "ADM" i denne sammenhæng står for "Außendienstmitarbeiter" - hvis det altså passer til resten af din kontekst?

vh
lise

(Duden, Wörterbuch der Abkürzungen)

Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hej. Den forkortelse havde jeg slet ikke tænkt over, selvom den var åbenlys i sammenhængen. Tusind tak...også til Susanne!

Mange hilsener
Thomas

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: To sjæle, én tanke
3 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ADM
salgskonsulenter


Explanation:
Jeg ville skyde på, at "ADM" står for "Außendienstmitarbeiter" i denne kontekst (passer fint med "Weiterentwicklung zum Gebietsverkaufsleiter"), dvs. sælgere/salgskonsulenter el.lign.


    Reference: http://www.themanagement.de/Marketing/Umsatzvorgaben.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search