Ausszugssicherung

Bulgarian translation: блокиращо (заключващо) устройство против изваждане

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ausszugssicherung
Bulgarian translation:блокиращо (заключващо) устройство против изваждане
Entered by: Ani Stoilova

08:31 Aug 19, 2011
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Ausszugssicherung
Das ist ein gattungsgemäßes System mit einer Ausszugssicherung, bei der am Schaft eine nutartige Abflachung vorgesehen ist, die mit einem Sperrelement am Werkzeughalter zusammenwirkt.
Ani Stoilova
блокиращо (заключващо) устройство против изваждане
Explanation:
Предполагам, че става въпрос за устройството, посочено във препратката - за патронник, самозатягащ се, с блокиращо (заключващо) устройство против изваждането на свредлото (бургията)... ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-08-19 15:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

На това блокиращо устройство / предпазител му казват още и "САЧМА(ТА)" .... заради сачмата от патронника, която застопорява опашката на свредлото в улея ... :-)))
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1блокиращо (заключващо) устройство против изваждане
Christo Metschkaroff
4 +1предпазител
Fidexim (X)
3изходно предпазно устройство
Trufev


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Auszugssicherung
изходно предпазно устройство


Explanation:
Не е много ясно за какво съоръжение става дума в контекста.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 54

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Auszugssicherung
предпазител


Explanation:
Много ясно става от описанието, макар че има една излишна "s" - вал/стъбло/опашка на инструмента с канал/жлеб, в който влиза зъбче /застопоряващ елемент - напр. при вкарване на свредло в бормашина. Може да го наречете и устройство, и механизъм и каквото си изберете ;)

Fidexim (X)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff: Primus in tempore, potior in iure ...;-)
32 mins
  -> благодаря, аз предпочитам Πρῶτος μεταξὺ ἴσων ;)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
блокиращо (заключващо) устройство против изваждане


Explanation:
Предполагам, че става въпрос за устройството, посочено във препратката - за патронник, самозатягащ се, с блокиращо (заключващо) устройство против изваждането на свредлото (бургията)... ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-08-19 15:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

На това блокиращо устройство / предпазител му казват още и "САЧМА(ТА)" .... заради сачмата от патронника, която застопорява опашката на свредлото в улея ... :-)))


    Reference: http://www.cut360.com/selbstspannaufnahme-mit-auszugssicheru...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: http://www.mav-online.de/medizintechnik/-/article/46701/3170... Тук Auszugsicherung http://www.form-werkzeug.de/web/o_news.asp?task=02&news_id=2...
6 hrs
  -> 10x!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search