Sperrnut

Bulgarian translation: 1. Жлеб (канал) [с потъващи щифтове в стягащо устройство (патронник)], 2. шпонка с канал

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sperrnut
Bulgarian translation:1. Жлеб (канал) [с потъващи щифтове в стягащо устройство (патронник)], 2. шпонка с канал
Entered by: Ani Stoilova

08:27 Aug 15, 2011
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Werkzeug, Maschinenbau
German term or phrase: Sperrnut
Dabei umfasst die Auszugssicherungseinrichtung mindestens ein Sperrelement und mindestens eine dazu korrespondierende und das Sperrelement aufnehmende Sperrnut, welche formschlüssig zusammenwirken, wobei der Sperrnutverlauf zumindest eilweise aus Schrauben- oder kurvenförmigen Zylinderflachenbahnen ausgebildet ist. Dabei sind das Sperrelement und die Sperrnut zumindest teilkugelkopfartig ausgebildet, wobei entweder das Spannfutter die Sperrelemente und das Werkzeug die Sperrnute aufweist oder umgekehrt.
Ani Stoilova
1. Жлеб (канал) [с потъващи щифтове в стягащо устройство (патронник)], 2. шпонка с канал
Explanation:
Патентът за устройството е описан в приложения линк - ІМНО така би трябвало да се даде превода. Пристягам, притискам, стягам = против приплъзгване на аксиално въртящи се детайли.
Вж. също и: http://de.wikipedia.org/wiki/Passfeder - принципно устройство
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за винаги най-точните преводи:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Канал за застопоряване (фиксиране)
Trufev
41. Жлеб (канал) [с потъващи щифтове в стягащо устройство (патронник)], 2. шпонка с канал
Christo Metschkaroff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Канал за застопоряване (фиксиране)


Explanation:
Например срещу саморазвиване на резбови елемент, срещу въртене около ос и т.н.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff: Канал (жлеб) фиксиращ; ~ притискащ - [в супорт на струг; притискащо у-во] Вж. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1pCnMve...
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. Жлеб (канал) [с потъващи щифтове в стягащо устройство (патронник)], 2. шпонка с канал


Explanation:
Патентът за устройството е описан в приложения линк - ІМНО така би трябвало да се даде превода. Пристягам, притискам, стягам = против приплъзгване на аксиално въртящи се детайли.
Вж. също и: http://de.wikipedia.org/wiki/Passfeder - принципно устройство


    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1pCnMve...
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_bulgarian/mechanics_mec...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Благодаря за винаги най-точните преводи:-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search