Zellenradschleuse

Bulgarian translation: барабанен (секторен) дозатор

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zellenradschleuse
Bulgarian translation:барабанен (секторен) дозатор
Entered by: Iliana Deneva

09:22 Oct 20, 2009
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Zellenradschleuse
В речника Полиглот преводът е: перков подхранващ клапан, перкова ключалка, но този термин ми се струва неподходящ, а и в интернет няма информация за подобно устройство.
По скоро става въпрос за вид ротационен механизъм, дозатор.
Die Zellenradschleuse mit vorstehender Bezeichnung ist ausschließlich zum Fördern von Schüttgütern gemäß den unter Pkt.1 angegebenen Leistungsdaten bestimmt.
Iliana Deneva
Bulgaria
барабанен (секторен) дозатор
Explanation:
Мултитран дава няколко варианта
Selected response from:

cvetana
Grading comment
Терминът "барабанен дозатор" се използва в раздел: Обемни дозатори за дребнораздробени, меки и прахообразни материали при Машини и апарати в химическата промишленост.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5турбинка
Julia Kostova
4 +1шлюзов агрегат (шлюзов затвор от барабанен тип)
Veneta Georgieva
3 +1барабанен (секторен) дозатор
cvetana
3дозаторно лопатково колело
Trufev


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
дозаторно лопатково колело


Explanation:
За сеитба на дребни семена.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-10-20 09:35:23 GMT)
--------------------------------------------------

С оглед на новия контекст: ТРАНСПОРТНО ЛОПАТКОВО КОЛЕЛО

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 54

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
барабанен (секторен) дозатор


Explanation:
Мултитран дава няколко варианта

cvetana
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Терминът "барабанен дозатор" се използва в раздел: Обемни дозатори за дребнораздробени, меки и прахообразни материали при Машини и апарати в химическата промишленост.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willy Obretenov
21 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
шлюзов агрегат (шлюзов затвор от барабанен тип)


Explanation:
Шлюзовият агрегат служи за механично отвеждане прахообразен продукт от циклон филтри, циклони, бункери и други съоръжения като затваря същите плътно.
Корпусът и роторът на изделието са изработени от чугунена отливка с последващо шлайфане за уточняване на размерите. Роторът на агрегата е с шест лопатки, които осигуряват във всеки един момент на движение плътно затваряне на отвора към бункера.
Изделието е оборудвано с мотор-редуктор и се задвижва с верижна предавка. Мотор-редукторите, с които се оборудват изделията, са според предназначението на шлюзовия агрегат....



    Reference: http://www.stilbg.com/agregati_bg.htm
Veneta Georgieva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
19 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
турбинка


Explanation:
На това инженерите му казват "турбинка". Както и да им се превежда, те винаги си го "превеждат под носа" тихичко "турбинка", за да си осмислят изречението. Затова съм си го записала в речника, защото пи никакъв начин не може да се стигне до този нермин. Иначе Zellenrad е "клетъчен (перков) барабан.


Example sentence(s):
  • от практиката
Julia Kostova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 5




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search