gain intégral

Swedish translation: (inbyggd)förstärkning

09:29 Jan 20, 2006
French to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / soudeuse pour plastique
French term or phrase: gain intégral
Meddelande som visas på plastsvetsens display. Samma maskin som föreg. fråga. Saknar ytterligare kontext.
Maria Bertilsson
France
Swedish translation:(inbyggd)förstärkning
Explanation:
Grandeur, éxprimé en décibels, caractérisant, pour un dispositi, l'amplification de puissance, d'intensité ou de tension d'un signal.

(Le Petit Larousse, 2001)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-01-20 15:33:38 GMT)
--------------------------------------------------

Man talar om proportionell, integrerande, deriverande, differentiell förstärkning.
gain proportionell-proportionell förstärkning och
gain intégral-integrerande förstärkning (integralförstärkning används också)

http://www.ostergrens.se/teknik/8-3-301a.htm
http://www.w-program.nu/exjobbspdf/Anders_Wester.pdf

Selected response from:

Monika Lebenbaum (X)
Grading comment
Tack för ditt förslag. Jag tänkte först inte på att ge poäng, eftersom det inte var ditt huvudförslag.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5total förstärkning
asptech
4(inbyggd)förstärkning
Monika Lebenbaum (X)
2 -1inkapsling
Staffan Wiman


Discussion entries: 7





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
inkapsling


Explanation:
Nu är jag ute och gissar igen: Om gain har med gainer att göra och inte med gagner, så skulle det kunna vara fullständig inkapsling eller heltäckande överdrag.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Monika Lebenbaum (X): Jag förstår vad du menar men du tänker på gaine=fodral, hölje,mm. Sorry, men jag måste säga "disagree".
33 mins
  -> Hade just tänkt ta tillbaka mitt förslag när nag så kundens precisering.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
total förstärkning


Explanation:
ordagrant

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gain intégral
(inbyggd)förstärkning


Explanation:
Grandeur, éxprimé en décibels, caractérisant, pour un dispositi, l'amplification de puissance, d'intensité ou de tension d'un signal.

(Le Petit Larousse, 2001)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-01-20 15:33:38 GMT)
--------------------------------------------------

Man talar om proportionell, integrerande, deriverande, differentiell förstärkning.
gain proportionell-proportionell förstärkning och
gain intégral-integrerande förstärkning (integralförstärkning används också)

http://www.ostergrens.se/teknik/8-3-301a.htm
http://www.w-program.nu/exjobbspdf/Anders_Wester.pdf



Monika Lebenbaum (X)
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för ditt förslag. Jag tänkte först inte på att ge poäng, eftersom det inte var ditt huvudförslag.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search