rideaux en trompe l'oeil

Romanian translation: cortine pictate în trompe l'oeil

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:rideaux en trompe l'oeil
Romanian translation:cortine pictate în trompe l'oeil
Entered by: Ana Andronache

10:07 Dec 22, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
French term or phrase: rideaux en trompe l'oeil
La bâche scénographiée qui masquera les travaux représente notamment une des toiles les plus fameuses du peintre, "L'empire des lumières" (1954 - photo), encadrée par des rideaux en trompe l'oeil. Dans cette oeuvre de référence, Magritte fait cohabiter arbres, réverbère, maison, ciel et eau dans une surprenante association où le ciel diurne surplombe une scène nocturne, créant cette atmosphère onirique propre au peintre.
Mihai Badea (X)
Luxembourg
cortine (pictate) în stil trompe l'oeil (+ notă de subsol)
Explanation:
Aş lăsa denumirea acestei tehnici în franceză, dar adăugând o notă explicativă.

Trompe l'œil (din francezul tromper = "a înşela", "a induce în eroare" şi l'œil = "ochiul") este o tehnică artistică, utilizată în pictură, în scopul creării iluziei de tridimensionalitate.
Această tehnică a fost utilizată de greci şi romani în cadrul picturii murale. Un exemplu edificator îl constituie ansamblul de la Pompei. Erau reprezentate ferestre, uşi, holuri pentru a se crea iluzia unui spaţiu mai mare.

Tehnica trompe l'œil s-a dezvoltat puternic în perioada Renaşterii, o dată cu descoperirea legilor perspectivei şi progresul ştiinţei şi al opticii.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Trompe_l'%C5%93il

Selected response from:

Ana Andronache
Belgium
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10cortine (pictate) în stil trompe l'oeil (+ notă de subsol)
Ana Andronache
4cortine care dau iluzia de realitate
Elena ILISOI


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cortine care dau iluzia de realitate


Explanation:
sugestie
http://www.answers.com/topic/trompe-l-oeil

Aici gasesti o explicatie mai in detaliu
http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=fr&u=http://me...


Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
cortine (pictate) în stil trompe l'oeil (+ notă de subsol)


Explanation:
Aş lăsa denumirea acestei tehnici în franceză, dar adăugând o notă explicativă.

Trompe l'œil (din francezul tromper = "a înşela", "a induce în eroare" şi l'œil = "ochiul") este o tehnică artistică, utilizată în pictură, în scopul creării iluziei de tridimensionalitate.
Această tehnică a fost utilizată de greci şi romani în cadrul picturii murale. Un exemplu edificator îl constituie ansamblul de la Pompei. Erau reprezentate ferestre, uşi, holuri pentru a se crea iluzia unui spaţiu mai mare.

Tehnica trompe l'œil s-a dezvoltat puternic în perioada Renaşterii, o dată cu descoperirea legilor perspectivei şi progresul ştiinţei şi al opticii.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Trompe_l'%C5%93il



Ana Andronache
Belgium
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena-Simona Craciun: mi-ai luat-o inainte www.peretidesenati.ro/desene pe pereti/trompe+loeil+inselat...
7 mins
  -> Mulţumesc! ^_^

agree  Irina-Maria Foray
40 mins
  -> Mulţumesc!

agree  A. I.-Eberlé: Accord
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Ioana Daia: Eu zic că nu e nevoie de notă de subsol, e foarte bine aşa
2 hrs
  -> Mulţumesc! Depinde de publicul ţintă.

agree  anamaria bulgariu
2 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Georgiana Vasilescu (X)
21 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Ştefania Iordan: Pictate in trompe l'oeil, fara "stil". Este o tehnica, nu un stil.
23 hrs
  -> Mulţumesc! Aveţi dreptate, nu ar trebui confundat stilul cu tehnica, dar există contexte în care se folosesc ambii termeni pt. a se referi la "trompe l'oeil". ^_^

agree  Cristian Nicolaescu: "Pictate in trompe l'oeil" vezi limbajul arhitectural la http://www.iaim.ro/catedre/istorie_teorie_restaurare/note/li...
1 day 27 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
3 days 8 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Bolohan
3 days 8 hrs
  -> Mulţumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search