parapharmacie

Polish translation: drogeria

11:06 Sep 22, 2010
French to Polish translations [PRO]
Marketing - Medical: Pharmaceuticals
French term or phrase: parapharmacie
Mam listę miejsc, w których można nabyć produkt do pielęgnacji ciała (i dwie nieprzespane noce za sobą). ;)
Pośród innych sklepów, mam również "pharmacie" oraz "parapharmacie".
Z racji tego, że autor po prostu wypunktował wszelkie rodzaje sklepów, chciałabym uniknąć opisowego "miejsce, w którym można nabyć witaminy, leki bez recepty oraz kosmetyki lecznicze"...

Une idée ?

Z góry dziękuję. :)
Marcelina Haftka
Poland
Polish translation:drogeria
Explanation:
Najprościej podeprzeć się oficjalna definicją.
Zgodnie z definicją SJP PWN (2004):

<drogeria - sklep z kosmetykami, niektórymi artykułami chemicznymi, artykułami sanitarnymi, materiałami opatrunkowymi i lekami dopuszczonymi do sprzedaży bez recept>
Selected response from:

Witold Lekawa
Poland
Grading comment
Cóż, co prawda mój 6-tomowy PWN z 2007 skrzętnie omija sprawę leków w definicji "drogerii", a do tego w tekście już drogeria występowała, ale sądzę, że dla przysłowiowej potomności najlepiej wybrać neutralną odpowiedź.

Niemniej jednak dziękuję Wszystkim za udział w dyskusji (link do niej został przesłany Klientowi w ramach dyskusji nad nazewnictwem punktów sprzedażowych we Francji i w Polsce). :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1drogeria
Witold Lekawa
4parafarmacja
Tradpol
3 +1paraapteka
Adam Lankamer


Discussion entries: 9





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
paraapteka


Explanation:
zdaje się powoli wchodzić do języka
http://goo.gl/LL6j

Adam Lankamer
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Ło matko, na serio "takie cuś" wchodzi do polszczyzny??? Właśnie takiego (excusez le mot) potworka chciałabym uniknąć...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laguna: niestety tak, wchodzi
7 mins

neutral  Marlena Trelka: a ja bym nie ryzykowała, wyraz ten w słowniku się nie znajduje, a i google tylko 10 wyników daje na "paraapteka"
40 mins

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parafarmacja


Explanation:
Nie podoba mi się, ale funkcjonuje jak najbardziej, do licznych stron internetowych proszę zajrzeć...

Tradpol
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
drogeria


Explanation:
Najprościej podeprzeć się oficjalna definicją.
Zgodnie z definicją SJP PWN (2004):

<drogeria - sklep z kosmetykami, niektórymi artykułami chemicznymi, artykułami sanitarnymi, materiałami opatrunkowymi i lekami dopuszczonymi do sprzedaży bez recept>


Witold Lekawa
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Cóż, co prawda mój 6-tomowy PWN z 2007 skrzętnie omija sprawę leków w definicji "drogerii", a do tego w tekście już drogeria występowała, ale sądzę, że dla przysłowiowej potomności najlepiej wybrać neutralną odpowiedź.

Niemniej jednak dziękuję Wszystkim za udział w dyskusji (link do niej został przesłany Klientowi w ramach dyskusji nad nazewnictwem punktów sprzedażowych we Francji i w Polsce). :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hania Pietrzyk
1 day 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search