surteint

Dutch translation: overgeverfd

16:29 Mar 20, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / Textiel
French term or phrase: surteint
Franse Term om de kleur van een jeans aan te duiden.
Bestaat er een Nederlandse vertaling voor?
Joop Fraikin
Dutch translation:overgeverfd
Explanation:
Ik vond er een paar hits voor op Google:

De gebruikte materialen zijn blauwe en zwarte jeans, oververfde stoffen, gewassen wol met krijtstreep, bouclette en dekenstof, ribfluweel en organza.

Dirty:

De stone gewassen jeans wordt overgeverfd zodat het effect van een dirty wordt bereikt.
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1overgeverfd
Bram Poldervaart
3uitleg
Linda Ferwerda


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitleg


Explanation:
Een vertaling heb ik helaas nog niet, maar misschien heb je hier iets aan. Ik denk nog verder.

Enfin, le surteint se dit d'un jean bleu teint en noir.




Linda Ferwerda
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overgeverfd


Explanation:
Ik vond er een paar hits voor op Google:

De gebruikte materialen zijn blauwe en zwarte jeans, oververfde stoffen, gewassen wol met krijtstreep, bouclette en dekenstof, ribfluweel en organza.

Dirty:

De stone gewassen jeans wordt overgeverfd zodat het effect van een dirty wordt bereikt.


Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pasteur: overgeverfd is prima
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search