PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

reliquat

Dutch translation: in back-order staat

12:49 Sep 17, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Retail / dienst na verkoop
French term or phrase: reliquat
Reliquat:
Si une pièce détachée est en reliquat, vous pouvez contacter notre service au (***) afin de connaître la date de livraison.

Bovenstaande zin staat in een informatieblad van de dienst na verkoop, in een paragraaf bestemd voor detailhandelaars. De producten zijn allerhande elektrische toestellen (tv's, wasmachines,...).
Sven De Clercq
Belgium
Dutch translation:in back-order staat
Explanation:
.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
ik heb ervoor gekozen om 'backorder' in de zin te implementeren omdat deze term in deze context vaak gebruikt wordt, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1in back-order staat
Linda Ferwerda
4niet uitgevoerde order
Wouter Jongejan
3(als een onderdeel) niet direct leverbaar is
Odette Jonkers (X)


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in back-order staat


Explanation:
.

Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
ik heb ervoor gekozen om 'backorder' in de zin te implementeren omdat deze term in deze context vaak gebruikt wordt, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: Inderdaad - ik had de andere kant op gedacht, maar gezien de context is dit logisch.
8 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niet uitgevoerde order


Explanation:
de puur hollandse versie (maar backorder kan natuurlijk ook)

Wouter Jongejan
France
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dank je wel voor je reactie, ik heb echter voor een andere optie gekozen


1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(als een onderdeel) niet direct leverbaar is


Explanation:
andere mogelijkheid (zonder Engels te gebruiken)

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: dank je wel voor je reactie, ik heb echter voor een andere optie gekozen





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search