porteur

Dutch translation: loopfiets

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:porteur
Dutch translation:loopfiets
Entered by: Katrien De Clercq

11:02 Feb 24, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Retail / speelgoed
French term or phrase: porteur
Dit gaat over een site waar speelgoed kan worden gekocht. "Cela va des articles de puériculture aux puzzles et jeux de société en passant par les porteurs et voitures à pédale..."

In de volgende link zie je een voorbeeld van een "porteur". Kun je dit vertalen als "trapper" want "voitures à pédale" heb ik teruggevonden als "trapauto"?

http://www.bonhommedebois.com/php/fiche_produit.php?pi_id=39...

Alvast bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
loopfiets
Explanation:
een porteur is voor mij in eerste instantie een loopfiets. (om een kind te ondersteunen dat nog niet goed kan lopen)

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2008-02-24 13:19:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hetspeelgoedhemeltje.nl/index.html?lang=nl&target...
Selected response from:

NMR (X)
France
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1loopfiets
NMR (X)
2 +1bakfiets
leo van bragt
3trapfiets, koeriersfietsje
Elma de Jong


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trapfiets, koeriersfietsje


Explanation:
Ik weet niet of je hier verder mee komt maar omdat het om speelgoed gaat, lijkt het me dat de vertaling ook dienovereenkomstig moet zijn. Ik denk dus meer aan zoiets als trapfiets. Eventueel trapfiets met bagagedrager of koerierstrapfiets. Maar dat klinkt niet echt. De term koeriersfiets vind ik wel terug op Google.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
loopfiets


Explanation:
een porteur is voor mij in eerste instantie een loopfiets. (om een kind te ondersteunen dat nog niet goed kan lopen)

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2008-02-24 13:19:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hetspeelgoedhemeltje.nl/index.html?lang=nl&target...

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne-Marie Kalkman
19 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
bakfiets


Explanation:
Als ik die link bekijk, lijkt het mij dat ze "porteur" gebruiken omdat het kind zijn speelgoed in de bak achterop kan meenemen. Ik weet niet of er een geijkte term bestaat voor dit soort speelgoed, maar zou "bakfiets" daar niet kunnen passen?

--------------------------------------------------
Note added at 5 uren (2008-02-24 16:32:44 GMT)
--------------------------------------------------

Katrien,
Dan kun je mijn "creatieve" oplossing inderdaad niet gebruiken natuurlijk! ;-)
Jammer...

leo van bragt
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Hey Leo, ik denk dat ik jullie een beetje op het verkeerde spoor heb gezet met het bakje achterop. Dit is maar één voorbeeld van de "porteurs". Hier is een ander voorbeeld: http://www.bonhommedebois.com/php/fiche_produit.php?pi_id=295&pf_id=16&psf_id=21


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: mooie oplossing!
3 mins
  -> dank je, Ilse!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search