affichettes ILV (urgent!)

Dutch translation: (kleine) aanplakbiljetten POS

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:affichettes ILV (urgent!)
Dutch translation:(kleine) aanplakbiljetten POS
Entered by: Ellen-Marian Panissières

12:32 Apr 2, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Printing & Publishing / reclamemateriaal
French term or phrase: affichettes ILV (urgent!)
Verder geen context. Hoe wordt dit in het Nederlands genoemd?
Ellen-Marian Panissières
France
(kleine) aanplakbiljetten
Explanation:
Volgens mijn Van Dale handwoordenboek (!) is een affichette een 'klein aanplakbiljet'.

Wat de toevoeging ILV hier betekent is me een raadsel. De afkorting kan voor allerlei zaken staan, zoals: l'Institut linguistique de Verano (ILV); Improved Low Visibility (missile); Indicative Limit Value; Intermediate Launch Vehicle of Interne Leistungsverrechnung (German: internal accounting). Geen afkortingen die direct met een aanplakbiljet te maken hebben... (en maar één uit het Frans).

Ik hoop dat je er uitkomt...
Selected response from:

Hester Eymers
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zie hieronder
Nicolette Ri (X)
3***
hendiadys
3(kleine) aanplakbiljetten
Hester Eymers


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(kleine) aanplakbiljetten


Explanation:
Volgens mijn Van Dale handwoordenboek (!) is een affichette een 'klein aanplakbiljet'.

Wat de toevoeging ILV hier betekent is me een raadsel. De afkorting kan voor allerlei zaken staan, zoals: l'Institut linguistique de Verano (ILV); Improved Low Visibility (missile); Indicative Limit Value; Intermediate Launch Vehicle of Interne Leistungsverrechnung (German: internal accounting). Geen afkortingen die direct met een aanplakbiljet te maken hebben... (en maar één uit het Frans).

Ik hoop dat je er uitkomt...



    Reference: http://acronyms.thefreedictionary.com/Interne+Leistungsverre...
Hester Eymers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dank je wel!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
***


Explanation:
A mon avis, il faut lire affichettes PLV (publicité sur le lieu de vente); en anglais POS (point-of-sale)

hendiadys
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
ILV is information sur le lieu de vente, zie Google.
In het Engels point of sale information.
Ik weet niet of er een NL term bestaat.
Affichetts zijn inderdaad kleine aanplakbiljetten.
Informatiebulletins?

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-04-02 16:47:53 GMT)
--------------------------------------------------

Een paar hits met POS-informatie.


Nicolette Ri (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search