décrabottage

Dutch translation: desynchronisatie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:décrabottage
Dutch translation:desynchronisatie
Entered by: Koenraad Van den Driessche

13:45 Dec 15, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / metro train
French term or phrase: décrabottage
Weet ieman wat 'décrabottage' betekent in de volgende zin?

Procéder au décrabottage des bogies sur l'UT (verder geen context)
Koenraad Van den Driessche
desynchronisatie
Explanation:
Ik kom crabottage tegen in verband met assen en turbines...

bijv: lors du remontage des turbines à bien les indexer
les unes par rapport aux autres (crabottage). in : http://www.leroy-somer.com/documentation_pdf/notices_pdf/208...

in dit verband zou het desynchronisatie kunnen zijn.
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
bedankt Bram - interessante vondst
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3desynchronisatie
Bram Poldervaart
2ontkoppelen, loskoppelen
leo van bragt


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ontkoppelen, loskoppelen


Explanation:
Dit is een gokje, Koenraad. Een "cabrotage" is volgens Kluwers GPW een klauwkoppeling. Ik veronderstel dat het in jouw context dan gaat om onderstellen die via een klauwkoppeling gekoppeld zijn, en die losgekoppeld of ontkoppeld moeten worden. Zou dat kunnen?


--------------------------------------------------
Note added at 22 min (2007-12-15 14:07:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ik kom het woord mét vertaling ook tegen, zij het in een totaal andere context, bij Honda (tuinmachines): hun tuinfrees F 560 heeft de optie "décrabotage", wat inderdaad in nederlandstalige brochures van hetzelfde toestel vertaald wordt als "wielontkoppeling".

leo van bragt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Alweer bedankt Leo! Ik heb het gevoel dat je gelijk hebt met jouw loskoppelen. Daar het hier bovendien gaat over een al vertaald document, zou 'décrabotage' hier misschien zelfs verkeerd gebruikt kunnen zijn.


1 day 22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
desynchronisatie


Explanation:
Ik kom crabottage tegen in verband met assen en turbines...

bijv: lors du remontage des turbines à bien les indexer
les unes par rapport aux autres (crabottage). in : http://www.leroy-somer.com/documentation_pdf/notices_pdf/208...

in dit verband zou het desynchronisatie kunnen zijn.

Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12
Grading comment
bedankt Bram - interessante vondst




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search