portes à ouverture rapide

Dutch translation: snel-openende deuren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:portes à ouverture rapide
Dutch translation:snel-openende deuren
Entered by: Ellen-Marian Panissières

11:21 Nov 29, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / piping
French term or phrase: portes à ouverture rapide
Les portes à ouvertures rapide permettent l'ouverture et la fermeture d'un appareil à pression de forme cylindrique pour accéder en son intérieur, par un seul opérateur, en moins d'une minute, et sans outillage spécifique.

Wat wordt met deze term bedoeld?
Ellen-Marian Panissières
France
snelopenende deuren
Explanation:
Een voorstel.

--------------------------------------------------
Note added at 22 min (2012-11-29 11:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

voorbeelden:

« ENERGY TECHNIC Fabricant belge de portes rapides souples, rideaux a lanieres, portes sectionnelles, Belgisch fabricant van snel openende deuren, strokengordijnen sectionale poorten »
(http://be.inc-db.com/CompanyView/Energy-technic/)


« BILL est spécialisé dans la fabrication, le montage, la mise en service, le dépannage et la maintenance des portes souples à ouvertures rapides 100% auto réparables et 100% sur pour les utilisateurs.
- de portes souples à ouvertures rapides pour tous les secteurs d'activités ( Logistique, m étallurgie, sidérurgie, aciérie, Industrie, aéroport, car wash, chambres froides et frigorifiques, grande distribution, hôpitaux ). »
(http://www.billmaintenance.com/site-fr/index-fr.htm)

“BILL is de exclusieve verdeler voor België van de Spaanse firma Angel Mir , één van de grootste Europese fabrikanten van soepele, snelopenende deuren.
Angel Mir is met name gespecialiseerd in de fabricage van:
- soepele, snelopenende deuren met zeer grote afmetingen (L 15000 x H 8000 mm) die bestand zijn tegen windsnelheden van meer dan 135km/u.
- autoherstelbare soepele, snelopenende deuren.
- soepele, snelopenende deuren voor alle activiteitensectoren (logistiek, metaalnijverheid, ijzer- en staalnijverheid, industrie, luchthaven, car wash, koude en koelkamers, grootdistributie, ziekenhuizen).”
(http://www.billmaintenance.com/site-nl/index-nl.htm)
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5snelopenende deuren
Roy vd Heijden
4snelloopdeuren
Bram Poldervaart


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
snelopenende deuren


Explanation:
Een voorstel.

--------------------------------------------------
Note added at 22 min (2012-11-29 11:43:15 GMT)
--------------------------------------------------

voorbeelden:

« ENERGY TECHNIC Fabricant belge de portes rapides souples, rideaux a lanieres, portes sectionnelles, Belgisch fabricant van snel openende deuren, strokengordijnen sectionale poorten »
(http://be.inc-db.com/CompanyView/Energy-technic/)


« BILL est spécialisé dans la fabrication, le montage, la mise en service, le dépannage et la maintenance des portes souples à ouvertures rapides 100% auto réparables et 100% sur pour les utilisateurs.
- de portes souples à ouvertures rapides pour tous les secteurs d'activités ( Logistique, m étallurgie, sidérurgie, aciérie, Industrie, aéroport, car wash, chambres froides et frigorifiques, grande distribution, hôpitaux ). »
(http://www.billmaintenance.com/site-fr/index-fr.htm)

“BILL is de exclusieve verdeler voor België van de Spaanse firma Angel Mir , één van de grootste Europese fabrikanten van soepele, snelopenende deuren.
Angel Mir is met name gespecialiseerd in de fabricage van:
- soepele, snelopenende deuren met zeer grote afmetingen (L 15000 x H 8000 mm) die bestand zijn tegen windsnelheden van meer dan 135km/u.
- autoherstelbare soepele, snelopenende deuren.
- soepele, snelopenende deuren voor alle activiteitensectoren (logistiek, metaalnijverheid, ijzer- en staalnijverheid, industrie, luchthaven, car wash, koude en koelkamers, grootdistributie, ziekenhuizen).”
(http://www.billmaintenance.com/site-nl/index-nl.htm)


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 min

agree  Karel van den Oever: Ja, maar dan misschien wel met een koppelstreepje: 'snel-openende deuren'
17 mins

agree  Wim Jonckheere
44 mins

agree  Henk Sanderson
1 hr

agree  Katie Van Keijenberg
2 hrs

3 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
snelloopdeuren


Explanation:
Productomschrijving NOVOSPRINT® Hygiëne, Algemeen:
􀂾 Toepassing; o.a. productie- en magazijnruimtes, waar hygiëne een belangrijke rol speelt en een
snelle doorgang en beheersing van temperatuur en luchtstroming belangrijk zijn
􀂾 Deurbeweging; horizontaal
􀂾 Uitvoering; enkelvleugelig en dubbelvleugelig. Dubbelvleugelige uitvoering is tevens eenzijdig
te openen
􀂾 Afmetingen; standaard: doorgangsbreedte minimaal 2.000 mm., maximaal ca. 3.500 mm.
doorgangshoogte minimaal 1.450 mm., maximaal ca. 3.500 mm.
Overige afmetingen op aanvraag.
􀂾 Veiligheid; alle veiligheidsvoorzieningen dragen bij aan het veilig gebruik van de deurinstallatie
en zijn gerelateerd aan alle geldende richtlijnen.
Eigenschappen deurconstructie:
􀂾 Klantspecifiek; aanpasbaar aan logistiek proces door bijvoorbeeld uitsparing voor kraanbaan
􀂾 Deurvleugels; enkelwandig flexibel polyesterweefsel met aan beide zijden een kunststof
toplaag en hoge scheursterkte. Standaardkleur maïsgeel
􀂾 Temperatuurbestendigheid; -30o C tot +70o C
􀂾 Doorzicht; heldere zichtstrook op een standaardhoogte tussen ca. 1.480 en 2.000 mm.
􀂾 Deurframe; - roestvrijstalen beplating
- gemakkelijk afneembare roestvrijstalen omkasting
- aan binnenzijde verzinkt en gepoedercoate stalen kokers met geïntegreerde
torsieveren voor het oprollen van de deurvleugels
- oppervlaktebehandeling glasparelgestraald
􀂾 Bevestiging; verzinkt stalen bevestigingsbeugels tegen de gevel of wand
􀂾 Afdichting; - tussen gevel en deurframe met compriband of gelijkwaardig
- tussen deurvleugels en deurframe met borstelprofielen
Eigenschappen besturing:
􀂾 Aandrijving; Elektro-hydraulisch met tandradpomp, magneetventiel, remventiel en cilinder
􀂾 Aansluitwaarde; 400V, 50 Hz, 1,8 kW, 10 Amp
􀂾 Elementopbouw; verzinkt stalen delen, kogellagers en kunststof geleiderollen. Overbrenging
door getande riem
􀂾 Besturingskast; roestvrijstalen schakelkast (stuurspanning 24 Vdc) met ingebouwde
hoofdschakelaar “aan/uit”, drukknop voor bediening en display
􀂾 Bediening; programmadraaischakelaar en optioneel aan te sluiten handbediende impulsgevers
en/of impulsgevers die reageren op beweging



    Reference: http://www.kone.com/countries/nl_NL/Documents/brochures/deur...
Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search