modelage

Dutch translation: Coconbehandeling

09:48 Mar 16, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
French term or phrase: modelage
PROTOCOLE DU MODELAGE RELAXANT
(modelage = massage??)
Kaat
Dutch translation:Coconbehandeling
Explanation:
modellage of coconbehandeling
Selected response from:

Els Immegeers
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nee
Nicolette Ri (X)
4modellage
Bram Poldervaart
3 -1Coconbehandeling
Els Immegeers


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nee


Explanation:
modelage is niet hetzelfde als massage (anders had er massage gestaan). Ik zou modelleren gebruiken. In het algemeen, als er een vage term staat in het Frans, staat deze er niet voor niets. Een bepaalde technische term of een bepaalde claim mag je niet door iets anders vervangen, en je moet dus wat dat betreft vrij nauwkeurig zijn. Alleen in het litteraire gedeelte van de tekst heb je wat meer vrijheid, zolang je maar geen onwaarheden vertelt.

Nicolette Ri (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadjezda Heymans (X): modelleren
2 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
modellage


Explanation:
Modellage is in de juiste vorm brengen dus niet hetzelfde als massage...Je kunt het in het Nederlands goed gebruiken. Meer dan 100 hits (Google) voor modellage in het Nederlands!

Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Coconbehandeling


Explanation:
modellage of coconbehandeling


    Reference: http://www.wiemsel.nl/arrangementen/beautyworld/arr_2dagen.h...
    Reference: http://www.vitaalinstituut.nl/product/midden.html
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nicolette Ri (X): ik denk dat dit niet synoniem is: in het gegeven voorbeeld geven ze in het ene geval een coconbehandeling, in het andere een modellage, al naar gelang de huidconditie; een cocoonbehandeling (met 2 o's) is voor verzachten, modelleren voor verstevigen
11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search