carrousel

Dutch translation: carousel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carrousel
Dutch translation:carousel
Entered by: Anne-Marie Kalkman

09:18 Apr 28, 2011
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
French term or phrase: carrousel
Nog steeds in mijn lijst met losse automatiseringstermen komt het woord "carrousel" een aantal malen voor. Ik ben er nu achter dat dit gaat over het doorlopend/ronddraaiend tonen van foto's/afbeeldingen . Wat is de juiste Nederlandse term?
Anne-Marie Kalkman
carousel
Explanation:
Of 'carousel-slideshow'.

De toepassing draagt de Engelse naam 'Carousel'.

Voorbeeld:

"Zet je mousepointer op het plaatje om het plaatje stil te doen staan, en er weer van af om verder te gaan met de slideshow.

Hier heb ik gebruik gemaakt van een JavaScript gevonden op www.DynamicDrive.com en deze heet Carousel Slideshow."
(http://www.else49.com/DWwebdesign/les19/Webdesignles19a.html...

--------------------------------------------------
Note added at 48 min (2011-04-28 10:06:21 GMT)
--------------------------------------------------

Overigens is het voorstel van collega Van Dormolen uitstekend.

Voorbeeld:

"Op de oude versie van was het mogelijk foto’s te plaatsen van truckas van gebruikers. Dit nam zo’n vlucht dat men overspoeld raakte met foto’s en men genoodzaakt was selecties te maken welke foto’s er wel en niet op kwamen. Dit is nu opgelost door de foto’s [...] nu in een carrousel te vertonen."
(http://www.ttm.nl/nieuws/id23130-Nieuwe_TLN_routeplanner_onl...


Misschien wordt hier met de losse automatiseringsterm 'carrousel' eerder het programma 'Carousel' (met een hoofdletter) bedoeld dan het 'carrousel'principe.
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Bedankt weer!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4carrousel
Jan Willem van Dormolen
3carousel
Roy vd Heijden


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
carrousel


Explanation:
Lijkt me een prima oplossing. Verschillende programma's gebruiken verschillende termen, maar deze ben ik zeker tegengekomen en voldoet prima.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
carousel


Explanation:
Of 'carousel-slideshow'.

De toepassing draagt de Engelse naam 'Carousel'.

Voorbeeld:

"Zet je mousepointer op het plaatje om het plaatje stil te doen staan, en er weer van af om verder te gaan met de slideshow.

Hier heb ik gebruik gemaakt van een JavaScript gevonden op www.DynamicDrive.com en deze heet Carousel Slideshow."
(http://www.else49.com/DWwebdesign/les19/Webdesignles19a.html...

--------------------------------------------------
Note added at 48 min (2011-04-28 10:06:21 GMT)
--------------------------------------------------

Overigens is het voorstel van collega Van Dormolen uitstekend.

Voorbeeld:

"Op de oude versie van was het mogelijk foto’s te plaatsen van truckas van gebruikers. Dit nam zo’n vlucht dat men overspoeld raakte met foto’s en men genoodzaakt was selecties te maken welke foto’s er wel en niet op kwamen. Dit is nu opgelost door de foto’s [...] nu in een carrousel te vertonen."
(http://www.ttm.nl/nieuws/id23130-Nieuwe_TLN_routeplanner_onl...


Misschien wordt hier met de losse automatiseringsterm 'carrousel' eerder het programma 'Carousel' (met een hoofdletter) bedoeld dan het 'carrousel'principe.


Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 33
Grading comment
Bedankt weer!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search