taux d'emprise

Dutch translation: invloedsgraad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:taux d\'emprise
Dutch translation:invloedsgraad
Entered by: Willemijn Biemond

17:56 Jan 19, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: taux d'emprise
Dit is de context:

C’est ce qu’on appelle le taux d’emprise. C’est la part des achats qui est réalisée sur les contrats achats.

en verderop:

Pour optimiser les dépenses [...] nous nous sommes adressés à un seul fournisseur. Donc c’est un exemple d’augmentation du taux d’emprise des achats sur l’ensemble des dépenses du groupe.

Veel meer uitleg kan ik niet uit de context halen, helaas. Het is een tekst van een onderneming die efficiënter en voordeliger wil gaan werken. En blijkbaar nauwkeuriger wil gaan vastleggen wat er precies wordt gekocht. Maar wat 'taux d'emprise' nu in deze context betekent?
alvast bedankt voor de hulp!
Willemijn Biemond
Netherlands
invloedsgraad
Explanation:
Invloedsgraad = de mate waarin de aankoopdienst invloed heeft op de totale aankopen van het bedrijf
Selected response from:

Lode Devlieg (X)
Grading comment
Dit lijkt me het beste in de context passen. Heel erg bedankt voor de hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1invloedsgraad
Lode Devlieg (X)
4penetratiegraad
Bram Poldervaart
2overwichtsgraad
Pascale van Kempen-Herlant


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
invloedsgraad


Explanation:
Invloedsgraad = de mate waarin de aankoopdienst invloed heeft op de totale aankopen van het bedrijf

Lode Devlieg (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dit lijkt me het beste in de context passen. Heel erg bedankt voor de hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariella Vanbaelen
16 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
penetratiegraad


Explanation:
De mate waarin een goed of dienst is doorgedrongen in een bepaalde markt. Wanneer 95% van de huishoudens een of meer stofzuigers bezit, noemt men dit een hoge penetratiegraad.

via Engels: penetration grade

Example sentence(s):
  • http://vorige.nrc.nl/krant/article1556140.ece/Penetratiegraad
Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overwichtsgraad


Explanation:
Ik weet het niet zeker.
Het is waar ik aan dacht (als het over inkopen en uitgaven gaat)

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2012-01-19 18:17:50 GMT)
--------------------------------------------------

De term wordt vooral gebruikt in verband met grondoppervlakte (bebouwingsgraad of bodembenuttigingsgraad)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2012-01-20 06:44:15 GMT)
--------------------------------------------------

In de vorige zin bedoel ik de term "taux d'emprise" wordt vooral gebruikt in verband met grondoppervlakte (bebouwingsgraad of bodembenuttigingsgraad)

Pascale van Kempen-Herlant
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search