les métiers de la correction

Dutch translation: revisoren

12:57 Apr 27, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: les métiers de la correction
Gaat over mensen die bij een uitgeverij of weekblad werken.

eventueel: copywriter?
Elise2
Dutch translation:revisoren
Explanation:
...lijkt me een betere vertaling dan correctoren. Alhoewel het woord revisor niet in het Groene Boekje staat, is het toch een algmeen verbreid, relatief veel gebruikt woord.

Groetjes,

Ann
Selected response from:

Anneken
Grading comment
Bedankt Ann!
Elise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1revisoren
Anneken
4correctors
Bram Poldervaart


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
correctors


Explanation:
of eventueel proofreaders

mijn journalistieke ervaring in Frankrijk,

Bram

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 101

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
revisoren


Explanation:
...lijkt me een betere vertaling dan correctoren. Alhoewel het woord revisor niet in het Groene Boekje staat, is het toch een algmeen verbreid, relatief veel gebruikt woord.

Groetjes,

Ann

Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29
Grading comment
Bedankt Ann!
Elise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman: zo heet het ook. Of ook tekstrevisoren.
28 mins

neutral  xuomil: verantwoordelijk voor de redactie http://www.onzetaal.nl/tijdschr/inzicht/i0005.html
4 hrs

neutral  Bram Poldervaart: dat is zeker het verschil tussen België en Nederland, ik zou nooit revisor gebruiken.
18 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search