voire tombante

Dutch translation: of zelfs hangend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:voire tombante
Dutch translation:of zelfs hangend
Entered by: Mariette van Heteren

11:30 Jul 28, 2015
French to Dutch translations [PRO]
Biology (-tech,-chem,micro-) / Aquarium vissen
French term or phrase: voire tombante
Ryukin, Japanese ribbontail
Carassius auratus var.
Famille des Cyprinidés
Cette variété possède un corps ovoïde avec un dos très haut formant une inflexion derrière la tête.
Sa nageoire dorsale est très haute voire tombante.
Mariette van Heteren
Netherlands
of zelfs hangend
Explanation:
de rugvin is zeer hoog dan wel (of zelfs) hangend
Selected response from:

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4of zelfs hangend
Odette Jonkers (X)
3en hangt zelfs af
Roy vd Heijden
3soms zelfs vallend
Krista Roest


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
of zelfs hangend


Explanation:
de rugvin is zeer hoog dan wel (of zelfs) hangend

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
soms zelfs vallend


Explanation:
Hangend of vallend, het gaat erom dat ie zo hoog is dat ie omvalt

Krista Roest
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
en hangt zelfs af


Explanation:
De versterking 'voire' (ja zelfs) vertalen als ging het slechts om een mogelijk ('soms' voorkomend, 'zelfs' wel optredend) of alternatief ('danwel') kenmerk, lijkt het beestje geen recht te doen.

De rugvin van de carassius auratus wordt hier namelijk niet alleen als zeer hoog, maar tevens (ja zelfs, en zelfs) als zo hoog omschreven dat haar top afhangt.

Voorbeeldzin:

"De rugvin is hoog geplaatst en hangt af naar beneden."
(http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=16249)

(Overigens lijkt de ryukin hier met de sluierstaart te worden verward)

--------------------------------------------------
Note added at 17 uren (2015-07-29 05:28:04 GMT)
--------------------------------------------------

Alternatief: en krult zelfs om

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search