déflecteurs

Dutch translation: spoiler

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:déflecteurs
Dutch translation:spoiler
Entered by: Els Peleman

17:43 Jul 26, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
French term or phrase: déflecteurs
Offre Déflecteurs de toit et carénages latéraux : le design au service de l'économieLes déflecteurs de pavillons réglables et les carénages latéraux améliorent les flux aérodynamiques et optimisent la réduction de la consommation d'environ 1l/100km sur votre consommation gazole(2). Vous avez la possibilité de faire monter en après-vente, auprès du réseau Renault Trucks, des solutions Optifuel Technologies.
Els Peleman
Belgium
spoiler
Explanation:
Een spoiler is een auto-onderdeel dat ertoe dient om de grip en wegligging van een auto te verbeteren. De naam komt van het Engelse werkwoord to spoil dat "verstoren" betekent.
De spoiler verstoort de luchtstroming, zodat de auto met deze stroming een negatieve lift kan genereren, ook wel downforce genoemd. Hierdoor kan de auto een betere wegligging behouden. Spoilers kunnen zich zowel voor als achterop een auto bevinden.

In feite heeft een spoiler alleen zin bij hoge snelheden (zoals bij Formule 1). Op de gewone weg is de werking ervan te verwaarlozen. Daar wordt een spoiler dan ook alleen maar ingezet als een soort statussymbool of ter versiering van de auto.
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spoiler
Bram Poldervaart
3luchtgeleiders
Ronald van Riet


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luchtgeleiders


Explanation:
dit is ineder geval wat ze doen: de lucht zodanig geleiden dat de luchtweerstand wordt verminderd.

Ronald van Riet
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spoiler


Explanation:
Een spoiler is een auto-onderdeel dat ertoe dient om de grip en wegligging van een auto te verbeteren. De naam komt van het Engelse werkwoord to spoil dat "verstoren" betekent.
De spoiler verstoort de luchtstroming, zodat de auto met deze stroming een negatieve lift kan genereren, ook wel downforce genoemd. Hierdoor kan de auto een betere wegligging behouden. Spoilers kunnen zich zowel voor als achterop een auto bevinden.

In feite heeft een spoiler alleen zin bij hoge snelheden (zoals bij Formule 1). Op de gewone weg is de werking ervan te verwaarlozen. Daar wordt een spoiler dan ook alleen maar ingezet als een soort statussymbool of ter versiering van de auto.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoiler_%28auto-onderdeel%29
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roy vd Heijden: déflecteurs de toit - dakspoilers
1 day 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search