décor à la mouche

Dutch translation: „décor à la mouche”

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:décor à la mouche
Dutch translation:„décor à la mouche”

09:14 Mar 17, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
French term or phrase: décor à la mouche
porselein of aardewerk met "décor à la mouche", is dat in het NL gewoon handgeschilderd?
Youp Kila
Belgium
"décor à la mouche"
Explanation:
het is een type decoratie op aardenwerk. ik zou het onvertaald laten. zoals we in het Nederlands ook "zwiebelmuster" gebruiken.

groet, Bram
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Ik heb ondertussen met de conservator van het museum gepraat en het blijkt dat je dit inderdaad beter niet vertaald. Het blijft dus hetzelfde maar in het NL tussen aanhalingstekens
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1"décor à la mouche"
Bram Poldervaart
1vliegendecoratie
Gerard de Noord


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
décor à la mouche
"décor à la mouche"


Explanation:
het is een type decoratie op aardenwerk. ik zou het onvertaald laten. zoals we in het Nederlands ook "zwiebelmuster" gebruiken.

groet, Bram


    Reference: http://auction-in-europe.com/index.py/art_catalog_all/did/56
Bram Poldervaart
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 2
Grading comment
Ik heb ondertussen met de conservator van het museum gepraat en het blijkt dat je dit inderdaad beter niet vertaald. Het blijft dus hetzelfde maar in het NL tussen aanhalingstekens

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: wordt inderdaad zo gebruikt; zie: www.antiques-world.com/auctions/beauxart/mai2k1/porcelainee...
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
décor à la mouche
vliegendecoratie


Explanation:
Ik denk dat er echt vliegen worden afgebeeld.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 51 mins (2005-03-17 11:05:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zie net dat er een Nederlands vlaggetje op die pagina staat. De gebrekkige Nederlandse vertaling spreekt van stipmotief.


    Reference: http://horta.be/photo.asp?lg=1&index=32654&c1=on&c4=on&dayid...
Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Gerard,
bedankt in elk geval, je zat op de goede weg. Dit type decoratie heet zo omdat er altijd ergens in de afbeelding een vliegend insect zit.
Maar het blijft in het NL hetzelfde, dat heb ik niet van mijzelf maar van de conservator van het museum waar deze spullen staan.
The asker has declined this answer
Comment: Gerard,
bedankt in elk geval, je zat op de goede weg. Dit type decoratie heet zo omdat er altijd ergens in de afbeelding een vliegend insect zit.
Maar het blijft in het NL hetzelfde, dat heb ik niet van mijzelf maar van de conservator van het museum waar deze spullen staan.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search