جریان شناسی سلفی تکفیری

English translation: A Study of Salafist-Takfiri Current

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Farsi (Persian) term or phrase:جریان شناسی سلفی تکفیری
English translation:A Study of Salafist-Takfiri Current
Entered by: Parviz Rassouli

06:14 Dec 21, 2018
Farsi (Persian) to English translations [PRO]
Religion
Farsi (Persian) term or phrase: جریان شناسی سلفی تکفیری
book title
Adeleh Mirzaee
Iran
A Study of Salafist-Takfiri Current
Explanation:
جریان شناسی به عنوان یک روش یا روش شناسی استفاده می شود که ظاهرا در غرب به آن صورت مطرح نشده و ریشه آن به نظر غیر غربی ست ! البته در این مورد نظرات متفاوت است. متفکران ایرانی معادل های انگلیسی متنوعی را برای آن انتخاب کرده اند. که در این میان بر استفاده از معادل زیر اتفاق نظر وجود دارد. تعریف این کلمه (کارنت) نیز در آکسفورد کاملا ناظر بر نظراتی ست که استفاده کنندگان از این روش بر آن تاکید دارند (نگاه کنید به معنی شماره 3 این واژه در بخش تعریف). کتب فارسی در این مورد که عناوین انها به انگلیسی ترجمه شده نیز از همین معادل استفاده کرده اند؛ برای مثال کتاب جریان شناسی سیاسی ایران نوشته علی دارابی که کتاب شاخصی است. ترجمه فارسی برخی کتب غربی نیز در این مورد در برابر (کارنت) جریان را به عنوان معادل انتخاب کرده اند. تعدادی مقاله نیز که توسط نویسندگان ایرانی به زبان انگلیسی در مجلات معتبر خارجی چاپ شده اند، از همین معادل استفاده کرده اند

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-12-21 09:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

توضیحات بالا در مورد معادل انگلیسی "جریان شناسی" و "جریان" است که شاید کمی مشکل ساز باشد. سایر کلمات معادل مشخصی در انگلیسی دارند.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-12-21 09:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

معادل زیر نیز به تنهایی می تواند درست باشد.
Salafi-Takfiri Current
or
Salafist-Takfiri Current
Selected response from:

Parviz Rassouli
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3The Study of Salafi-Takfiri Movement
Sajad Mousavi
5 +1entomology of selfie-takfiri
habibe shamsi
5An Investigation into Idealogical Development of the Salafi and Takfiri Movement
Saeed Majidi
5A Study of the Salafist-Takfiri Currents
Rasoul Firouzi
5Understanding Salafi-Takfiri Movement
Sina Salehi
5A Study of Salafist-Takfiri Current
Parviz Rassouli
4Mainstreaming Salafi Takfiri
Marjaneh Koohyar


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Understanding Salafi-Takfiri Movement


Explanation:
جریان سلفس تکفیری Salafi-Takfiri movement
شناسی: understanding


    https://books.google.com/books?id=cKeKCwAAQBAJ&pg=PA164&lpg=PA164&dq="Salafi-Takfiri+movement"&source=bl&ots=PTLAkvPCRY&sig=0fLDlduM06mg56np
Sina Salehi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
The Study of Salafi-Takfiri Movement


Explanation:
برای روش‌شناسی ظاهراً برابرنهادی در انگلیسی نیست
:مثلاً اینجا یک نمونه آمده
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_960.html

استفاده شود دقیق‌تر است study فکر می‌کنم برای بخش -شناسی از

https://en.wikipedia.org/wiki/Salafi_movement

استفاده شده Salafi-Takfiri برای سلفی، تکفیری هم در ویکی‌پدیا از عبارت

However, a growing number of splinter Wahhabist/Salafist groups, classified by some scholars as "Salafi-Takfiris",[6] have split from the orthodox method of establishing takfir through the processes of the Sharia.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-12-21 07:48:20 GMT)
--------------------------------------------------

در عناوین کتاب‌های مختلف خیلی رایج‌تر است a study of البته
:پیشنهاد خودم رو اصلاح می‌کنم

A Study of Salafi-Takfiri Movement

Sajad Mousavi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeynab Tajik
2 hrs
  -> I appreciate it

agree  Farhad Noorali
9 hrs
  -> Thanks

agree  philgoddard: But you've left out "the".
22 days
  -> Thanks for noting Phil! Yeah it's just my problem with articles :( I should've written "A Study of the Salafi-Takfiri Movement"

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
A Study of Salafist-Takfiri Current


Explanation:
جریان شناسی به عنوان یک روش یا روش شناسی استفاده می شود که ظاهرا در غرب به آن صورت مطرح نشده و ریشه آن به نظر غیر غربی ست ! البته در این مورد نظرات متفاوت است. متفکران ایرانی معادل های انگلیسی متنوعی را برای آن انتخاب کرده اند. که در این میان بر استفاده از معادل زیر اتفاق نظر وجود دارد. تعریف این کلمه (کارنت) نیز در آکسفورد کاملا ناظر بر نظراتی ست که استفاده کنندگان از این روش بر آن تاکید دارند (نگاه کنید به معنی شماره 3 این واژه در بخش تعریف). کتب فارسی در این مورد که عناوین انها به انگلیسی ترجمه شده نیز از همین معادل استفاده کرده اند؛ برای مثال کتاب جریان شناسی سیاسی ایران نوشته علی دارابی که کتاب شاخصی است. ترجمه فارسی برخی کتب غربی نیز در این مورد در برابر (کارنت) جریان را به عنوان معادل انتخاب کرده اند. تعدادی مقاله نیز که توسط نویسندگان ایرانی به زبان انگلیسی در مجلات معتبر خارجی چاپ شده اند، از همین معادل استفاده کرده اند

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-12-21 09:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

توضیحات بالا در مورد معادل انگلیسی "جریان شناسی" و "جریان" است که شاید کمی مشکل ساز باشد. سایر کلمات معادل مشخصی در انگلیسی دارند.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-12-21 09:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

معادل زیر نیز به تنهایی می تواند درست باشد.
Salafi-Takfiri Current
or
Salafist-Takfiri Current

Example sentence(s):
  • فرانکلین لو فان بومر, کتابی دارد, با عنوان: Main Current of Western Thought که با عنوان جریانهای بزرگ در اندیشه غربی, به فارسی ترجمه شده است.17 در عنوان این کت
  • Ali Darabi. Political currents in contemporary Iran

    Reference: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/04597239708461069...
    https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4518/7337/91381/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9
Parviz Rassouli
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeynab Tajik
49 mins

disagree  philgoddard: We don't use "current" in this way, and you've left out the definite article.
22 days

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
A Study of the Salafist-Takfiri Currents


Explanation:
The modifier "A" was added since the phrase is supposed to be a book title.

Rasoul Firouzi
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
entomology of selfie-takfiri


Explanation:
////////

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs (2018-12-22 08:31:23 GMT)
--------------------------------------------------

typo. movementology

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs (2018-12-22 08:48:12 GMT)
--------------------------------------------------

google the word movementology to see if it serves the purpose

habibe shamsi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emadse7en
1 min

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mainstreaming Salafi Takfiri


Explanation:
Mainstreaming Salafi Takfiri

Marjaneh Koohyar
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 8

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
An Investigation into Idealogical Development of the Salafi and Takfiri Movement


Explanation:
or
A Study on ..

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 16 hrs (2018-12-22 22:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

Salafi-Takfiri

Saeed Majidi
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search