PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Instrument Tie Box

Turkish translation: enstüman bağlantı kutusu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Instrument Tie Box
Turkish translation:enstüman bağlantı kutusu
Entered by: Selçuk Dilşen

15:10 Feb 17, 2017
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Demiryolları / Tren
English term or phrase: Instrument Tie Box
One Instrument Tie Box (ITB) that replaces two ties. It contains the instruments that make the wheel profile measurements.

Instrument Tie Box için ne diyebilirim ?
Sami Yılmazer
Turkey
enstüman bağlantı kutusu
Explanation:
Teknik jargonda kullanılışı bu şekilde. Rahatça yazabilirsiniz.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1Tek anahtarlı travers bağlantı yeri
Salih1946
4ölçü aleti bağlantı kutusu
Sertaç Binbaşıoğlu
5 -1enstüman bağlantı kutusu
Selçuk Dilşen
4 -1Araç Bağlantı Seti
deryaun (X)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
instrument tie box
enstüman bağlantı kutusu


Explanation:
Teknik jargonda kullanılışı bu şekilde. Rahatça yazabilirsiniz.

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  deryaun (X): Enstrüman, çoğunluğumuzun dilinin dönmediği Türkçeye yabancı bir kelime, araç, alet gibi sürü sepet aynı anlamda Türkçe lâflarımıza kıyasla enstrüman çok yabancı.
20 hrs
  -> Maalesef hiçbiri bu anlamı karşılamıyor. Hatta "prob" ve "sensör" gibi yine ithal olanlar bile karşılamıyor.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instrument tie box
ölçü aleti bağlantı kutusu


Explanation:
Verdiğiniz cümlede bu kutunun "box" tekerlek profil ölçümü yapılan ölçü aletlerini "instruments" ihtiva ettiği açık. ilk cümle ile birlikte yorumlanırsa bence en uygun çeviri "ölçü aleti bağlantı kutusu" gibi görünüyor. Paragrafın gelişine göre "bağlantı" sözcüğü farklı anlamlara da gelebilir. Yazdığınızdan ancak bu kadarını çıkarabildim. İyi çalışmalar.

Sertaç Binbaşıoğlu
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Selçuk Dilşen: "Ölçü aleti" karşılığına katılmıyorum çünkü "instrument" ölçü aletinin sadece algılamayı yapan parçasını ifade ediyor. Bu yüzden teknik jargonda "enstrüman" olarak kullanılıyor.
8 hrs
  -> Selçuk bey, haklı olabilirsiniz. Çünkü bu teknik bir konu ve benim alanım dışında. Ben yalnızca verilen kaynaktan yorumladığımı yazdım. Ancak tüm bağlantılı bölüm veya paragraf verilse daha doğru sonuca ulaşılabilir. İyi çalışmalar.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
instrument tie box
Tek anahtarlı travers bağlantı yeri


Explanation:
https://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_tie#/media/File:Railr...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Selçuk Dilşen: "Instrument" yok cevabınızda. Verdiğiniz linkte sadece "Railroad tie" makalesi var.
8 hrs
  -> Verilen linkte apaçık görülüyor!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
instrument tie box
Araç Bağlantı Seti


Explanation:
Instrument geniş bir alanı kapsayabilir ama bağlamda fiziksel bağlantılar var, o yüzden araç gibi geniş kapsamlı bir kelime arıyoruz. Tie-Box , takım, set anlamında.

deryaun (X)
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Selçuk Dilşen: "Araç" bu bağlam için yetersiz ve biraz da ilgisiz kalıyor. "Tie box" ise ölçüm yapılan meaknizmanın üzerinde bulunan, enstrümanların bağlandığı bir kutuyu ifade ediyor, takım ya da set değil.
24 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search