Wheel Flat Subsystem

Turkish translation: apleti alt sistemi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Wheel Flat Subsystem
Turkish translation:apleti alt sistemi
Entered by: Selçuk Dilşen

14:32 Feb 17, 2017
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / Demiryolları / Tren
English term or phrase: Wheel Flat Subsystem
Wheel Flat Subsystem, demiryolu ile ilgili kısımda geçiyor,
Sami Yılmazer
Turkey
apleti alt sistemi
Explanation:
Sorduğunuz soru yüksek olasılıkla tren otomasyon sisteminin bir parçasını tarif ediyor. Bu tür karşmaşık yapıların otomasyon sistemleri alt sistemlerden oluşur. Alt sistemler koruma veya kontrol (yönetme) amaçlıdır. Aşırı akım önleme alt sistemi, tork dağıtım alt sistemi, titreşimden koruma alt sistemi gibi örnekler verilebilir. "Subsystem" için "alt sistem" karşılığını önermemin nedeni, sorunuzdaki "subsystem"in koruma mı, kontrol mü yoksa her ikisi birden mi olduğu konusunda bir fikir vermemesi. Bu seçeneklerden herhangi biri olabilir. Bu yüzden doğrudan "alt sistem" demek sizi hatalı bir çeviri yapma olasılığından koruyacaktır.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4apleti alt sistemi
Selçuk Dilşen
4Apleti algılama sistemleri
Salih1946
3apleti önleyici yardımcı/tali sistem
Sertaç Binbaşıoğlu


Discussion entries: 3





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wheel flat subsystem
apleti önleyici yardımcı/tali sistem


Explanation:
"wheel flat", apleti olarak çevrilebilir. Apleti, lokomotiflerin patinaj veya fren yapması ile rayların bir veya birkaç yerinden kırılmasına denmektedir. Günümüzde "apleti"yi önlemek için fren sistemlerinde elektronik apleti önleme ünitesi "subsystem" mevcuttur. Yukarıdaki açıklamadan hareketle "apleti önleyici yardımcı/tali sistem" olarak çevrilebileceğini düşünüyorum. Ama yinede cümlenin veya metnin orjinalini gönderirseniz, daha sağlıklı bir yorum yapılabileceğini düşünüyorum. İyi çalışmalar.

Sertaç Binbaşıoğlu
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wheel flat subsystem
Apleti algılama sistemleri


Explanation:
http://waset.org/publications/9277/design-and-analysis-of-me...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wheel flat subsystem
apleti alt sistemi


Explanation:
Sorduğunuz soru yüksek olasılıkla tren otomasyon sisteminin bir parçasını tarif ediyor. Bu tür karşmaşık yapıların otomasyon sistemleri alt sistemlerden oluşur. Alt sistemler koruma veya kontrol (yönetme) amaçlıdır. Aşırı akım önleme alt sistemi, tork dağıtım alt sistemi, titreşimden koruma alt sistemi gibi örnekler verilebilir. "Subsystem" için "alt sistem" karşılığını önermemin nedeni, sorunuzdaki "subsystem"in koruma mı, kontrol mü yoksa her ikisi birden mi olduğu konusunda bir fikir vermemesi. Bu seçeneklerden herhangi biri olabilir. Bu yüzden doğrudan "alt sistem" demek sizi hatalı bir çeviri yapma olasılığından koruyacaktır.

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search