self-levelling function

Turkish translation: kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:self-levelling function
Turkish translation:kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi
Entered by: Pinar Celik

08:57 Oct 9, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: self-levelling function
The table also has a self-levelling function to ensure it always remains horizontal regardless of the road surface or gradient
aysemines
kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi
Explanation:
kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi
Selected response from:

Pinar Celik
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi
Pinar Celik
5 +1kendini seviyeleme özelliği
adem kaya
5otomatik dengeleme özelliği
turkceng
5Otomatik tesviye özelliği
Salih1946
5otomatik terazileme fonksiyonu
Salih Ay (X)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi


Explanation:
kendi kendine seviyelenme (seviye ayarlama) işlevi

Pinar Celik
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Raffi Jamgocyan
13 mins
  -> teşekkürler

agree  Engin Gunduz
54 mins
  -> teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kendini seviyeleme özelliği


Explanation:
uia

adem kaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATIL KAYHAN
3 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Otomatik tesviye özelliği


Explanation:
Diye biliyorum.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
otomatik terazileme fonksiyonu


Explanation:
Bağlamın uçak gövdesi/yapısalı ile ilgili olduğuna dair bir bilgi yok, ancak ben bu terimi yıllarca ve defalarca otomatik terazileme fonksiyonu/işlevi olarak çevirdim ve muhataplarımdan hiç bir eleştiri/itiraz almadım. Çeviri konusu araç uçak olmasa dahi aynı karşılığın rahatlıkla ve güvenle kullanılabileceğini düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage9 Stunden (2013-10-12 18:48:57 GMT)
--------------------------------------------------

İnternette "levelling" teriminin konu bağlamında "terazileme" sözcüğü ile karşılanmasına dair çok sayıdaki örnekten sadece birkaçını referans olarak bilgilerinize sunuyorum:

... Otomatik olarak terazileme yapar (Auto Level). Manuel terazileme gerekli değildir. Lazer, kendi terazileme aralığının dışında olduğunda sesli sinyal verir>http://www.skileurope.com/tr/tr/diyocs/Aletler/1206/362/laze...
... Sınırsız uygulamaya sahip çok işlevli lazer terazileme cihazı>http://www.skileurope.com/tr/tr/diyocs/Aletler/1206/lazerli-...
... Tüm yatay ve dikey terazileme işleri için>http://www.proz.com/kudoz/english_to_turkish/transport_trans...

BU TERİM İÇİN ALTERNATİF ÖNERİM:
KENDİLİĞİNDEN TERAZİLENME (SEVİYELENME) MODU
Ref.: http://www.skileurope.com/tr/tr/diyocs/Aletler/1206/1143/laz...

Example sentence(s):
  • An aircraft levelling technique is shown in figure 3-30.
  • tureng.com sözlüğü:"levelling" teriminin Türkçe anlamları : 29 sonuç

    Reference: http://navyaviation.tpub.com/14018/css/14018_149.htm
    Reference: http://tureng.com/search/levelling
Salih Ay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Recep Kurt: Salih Bey referans olarak Tureng'e çok güvenmeyin bence, orada "şarz" kelimesi bile var...
1 day 13 hrs
  -> Önce uyarınıza teşekkür ederim. Tureng'e güvenip güvenmeyeceğime tecrübelerim ve diğer araştırma sonuçlarına göre karar veriyorum. Bildiğim ve emin olduğum çeviriye varsa referans olarak tureng'i de veriyorum; ASLA sadece tureng'e güvenerek çeviri yapmam.

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
otomatik dengeleme özelliği


Explanation:
seviye bir kademe bir mesafe ifade eden terimdir terazileme de çok fazla marangozluk kokuyor ancak "dengeleme" herkesin bildiği gibi masanın tablasını yatay konuma getirmek ve hatta sallanmasını önlemek için ayaklarının boyunu kısaltıp uzatmayı ifade ediyor.

Otomatik dengeleme özelliği olan masa ...

turkceng
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search