whole genome shotgun sequencing

Turkish translation: tüm genom shotgun sekanslama/dizileme

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whole genome shotgun sequencing
Turkish translation:tüm genom shotgun sekanslama/dizileme
Entered by: Handan Ceyhan

17:44 Apr 14, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: whole genome shotgun sequencing
Maternal beslenmenin çocuğun bağırsak mikrobiyotası üzerindeki etkileriyle ilgili makaleden;

Study conducted in mice.
Female mice fed high- fat and regular diet.
Offspring social behavior assessed and characterization of intestinal bacteria using 16 s rRNA gene sequencing and whole genome shotgun sequencing
Handan Ceyhan
Turkey
tüm genom shotgun sekanslama/dizileme
Explanation:
Shotgun Dizileme metodu tek seferde dizi analizi yapılamayacak kadar uzun DNA parçalarınının dizilemesinde/sekanslamasında kullanılır. Bu metodta büyük boyutlardaki genomik DNA veya bakteri yapay kromozomları fiziksel olarak, rastgele küçük (300-800 bp) boyutlara parçalanır.

Belgenin genelinde sekanslama kullanıldıysa sekanslama, dizileme kullanıldıysa dizileme diye çevrilebilir, shotgun ifadesi aynen kullanılıyor.
Selected response from:

Aysegul Sec
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tüm genom shotgun dizileme
Ayse Duru Mergenci
5Tüm genom shotgun dizilemek
AJ Ablooglu
5tüm genom shotgun sekanslama/dizileme
Aysegul Sec
4Karma genom dizilimi
Salih1946
2tam genom av çiftesi dizilimi
ATIL KAYHAN


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tüm genom shotgun dizileme


Explanation:
http://www.ankaramikrobiyoloji.org.tr/docs/8kongre/Baris_Otl...

http://docs.neu.edu.tr/staff/serdar.susever/12 dna dizi anal...

Ayse Duru Mergenci
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tüm genom shotgun sekanslama/dizileme


Explanation:
Shotgun Dizileme metodu tek seferde dizi analizi yapılamayacak kadar uzun DNA parçalarınının dizilemesinde/sekanslamasında kullanılır. Bu metodta büyük boyutlardaki genomik DNA veya bakteri yapay kromozomları fiziksel olarak, rastgele küçük (300-800 bp) boyutlara parçalanır.

Belgenin genelinde sekanslama kullanıldıysa sekanslama, dizileme kullanıldıysa dizileme diye çevrilebilir, shotgun ifadesi aynen kullanılıyor.


    Reference: http://docs.neu.edu.tr/staff/serdar.susever/12%20dna%20dizi%...
    https://www.klimud.org/public/kongre2013pdf/Yen%C4%B1%20jenarasyon%20sekanslama-Bar%C4%B1%C5%9F%20Otlu.pdf
Aysegul Sec
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Tüm genom shotgun dizilemek


Explanation:
Bir organizmanın tüm genomunun bir bütün olarak rastgele DNA fragmanlarından dizilenme metodu.


    https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/94840
    https://en.wikipedia.org/wiki/Shotgun_sequencing?wprov=sfti1
AJ Ablooglu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tam genom av çiftesi dizilimi


Explanation:
Sanirim böyle geçiyor.

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Karma genom dizilimi


Explanation:
Derdim!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-04-14 20:34:31 GMT)
--------------------------------------------------

Komple karma genom dizilimi olacaktı.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search