Vinyl sheets

Turkish translation: vinil tabaka/levha/sac

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Vinyl sheets
Turkish translation:vinil tabaka/levha/sac
Entered by: Murat Kaymakcilar

20:09 Jan 8, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: Vinyl sheets
Weeds,trees and vinyl sheets are swaying in the detection area.

Güvenlik teknolojileri ile ilgili bir konuda geçiyor.
Aynı cümlede geçen diğer maddelerle ilgisiz gibi geldi.
Konuyla bağlantılı olarak cümleye uygun ne önerirsiniz?
Murat Kaymakcilar
Turkey
vinil tabaka/levha/sac
Explanation:
Bağlama göre bunlardan biri tercih edilebilir.
İyi çalışmalar
Selected response from:

Omer Kartal, MA
Austria
Grading comment
Tekrar teşekkürler.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5plastik zemin kaplamalar
Engin Gunduz
5vinil tabaka/levha/sac
Omer Kartal, MA
5Vinil çarşaflar
Salih1946
4döşeme (plastik) parçaları
Zeki Güler
4vinil kumaşlar
Selçuk Dilşen
3plastik bayraklar
Recep Kurt


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vinyl sheets
vinil tabaka/levha/sac


Explanation:
Bağlama göre bunlardan biri tercih edilebilir.
İyi çalışmalar

Omer Kartal, MA
Austria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tekrar teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Ömer bey.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vinyl sheets
vinil kumaşlar


Explanation:
Yumuşak bir malzemeden söz edildiği için "sheet" teriminin karşılığı olarak "kumaş" daha iyi uyacak gibi görünüyor.

Example sentence(s):
  • Otlar, ağaçlar ve vinil kumaşlar tarama bölgesinde sallanıyor.
Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Selçuk bey.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
vinyl sheets
Vinil çarşaflar


Explanation:
Weeds,trees and vinyl sheets are swaying in the detection area.

Otlar, ağaçlar ve vinil çarşaflar tarama bölgesinde sallanıyor.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Salih bey.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vinyl sheets
döşeme (plastik) parçaları


Explanation:
Genellikle zemin kaplamada kullanılan, plastik ağırlıklı, esnek bir madde.
Ahşap desenli olanları tahta olduğu hissi uyandırır, evinizi/ofisinizi vs. ahşap kaplama yaptırmışınız izlenimi uyandırır. Seramik, Granit, Ahşap, Fayans, Laminat, Lamine gibi desenler de mevcuttur :
http://www.duvardanduvara.com/haber_detay.asp?haberID=300


Otlar ve ağaçlar ile birlikte anıldığına göre ahşap desenli vinil/plastik parçalar kasdediliyor diye düşünüyorum. Türkçemize "vinil" olarak da girmiş durumda.


    Reference: http://www.evdose.com/tur/zemin/zem0017.html
    Reference: http://www.nedirnedemek.com/vinyl-plastics-nedir-vinyl-plast...
Zeki Güler
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Zeki bey.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vinyl sheets
plastik bayraklar


Explanation:
"Swaying" dendiği için, hepsi sabit ve rüzgarda hafifçe dalgalanıyor anlamı çıkıyor...
Ağaç ve otlardan başka, rüzgarda dalgalanabilen herhangi bir şey koyabilirsiniz "vinyl sheets" yerine bence; burada muhtemelen güvenlik yazılımı/kameraların öyle her gelişigüzel harekette alarm vermeyecekleri anlatılmaya çalışılıyordur... Veya sadece "doğal olmayan" hareketleri algılama özelliği bulunduğu...


Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Recep bey.


12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vinyl sheets
plastik zemin kaplamalar


Explanation:
Ortalığa atılmış bulunan, rüzgae estikçe savrulan plastik zemin kaplamaları kastediliyor. Muşamba (linolyum) kullanılırdı eskiden ama vinyl (PVC) artık daha çok kullanılıyor galiba. Türkçede PVC zemin kaplaması demek yerine pastik zemin kaplaması demek daha doğal geliyor bana. Sonuçta PVC de bir çeşit plastik.

Engin Gunduz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Engin bey.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search