Rotation Off Delay

Turkish translation: dönüşün durma gecikmesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rotation off delay
Turkish translation:dönüşün durma gecikmesi
Entered by: Selçuk Dilşen

10:59 Nov 17, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Moulding
English term or phrase: Rotation Off Delay
Start of Screw - Rotation Off Delay
Esra Poyraz
Turkey
dönüşün durma gecikmesi
Explanation:
Bağlam yeterli değil ama, çoğu sistemlerde genellikle mekanizmayı koruma amacıyla, özellikle yüksek devirde dönen makine elemanlarının aniden durdurulmasından kaçınmak için durdurma komutu veya hareketi sisteme verildikten sonra belirli bir gecikme süresi olur. Bu gecikme elektronik bir zamanlayıcıyla veya mekanik düzeneklerle sağlanabilir. Böylece, atalet momentinden dolayı sistemin hasar görmesine engel olunur. "Rotation off" dönüşün durdurulması, "delay" ise bunun gecikmesi olarak düşünülebilir.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dönüşün durma gecikmesi
Selçuk Dilşen
5rotasyon başlamadan önceki gecikme
selma dogan
5 -1kapanış gecikmesi zamanlayıcısı rotasyonu (sıralandırması)
Salih1946
4rotasyon gecikmesi
Yasemin Açıkgün


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rotation off delay
rotasyon gecikmesi


Explanation:
Rotasyon Gecikmesi

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rotation off delay
rotasyon başlamadan önceki gecikme


Explanation:
Aşağıdaki linkte
Off Delay: Delay on release, Delay on break, Delay on De-energization tanımı yapılıyor.

http://www.macromatic.com/blog/relays/understanding-time-del...

Bence "start of screw" dediğine göre dönme işlemi başlamadan önceki gecikme ya da rotasyon yokken gecikme anlamı taşıyabilir.


--------------------------------------------------
Note added at 41 dakika (2015-11-17 11:41:13 GMT)
--------------------------------------------------

Ben bu konuda uzman değilim. Güven düzeyim 5 değil 4 olacaktı, gözümden kaçmış, kusura bakmayın:)


    Reference: http://www.macromatic.com/blog/relays/understanding-time-del...
selma dogan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rotation off delay
dönüşün durma gecikmesi


Explanation:
Bağlam yeterli değil ama, çoğu sistemlerde genellikle mekanizmayı koruma amacıyla, özellikle yüksek devirde dönen makine elemanlarının aniden durdurulmasından kaçınmak için durdurma komutu veya hareketi sisteme verildikten sonra belirli bir gecikme süresi olur. Bu gecikme elektronik bir zamanlayıcıyla veya mekanik düzeneklerle sağlanabilir. Böylece, atalet momentinden dolayı sistemin hasar görmesine engel olunur. "Rotation off" dönüşün durdurulması, "delay" ise bunun gecikmesi olarak düşünülebilir.

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elif Baykara Narbay
3 hrs
  -> Teşekkürler Elif hanım.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
rotation off delay
kapanış gecikmesi zamanlayıcısı rotasyonu (sıralandırması)


Explanation:
http://www.productionmachining.com/columns/screw-decompress-...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: What's the purpose of your reference? There's no mention of the term.
5 hrs
  -> You need to upgrade for better perception of implied point therein though!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search