preswaged

Turkish translation: önceden takılmış

10:54 Nov 13, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Moulding
English term or phrase: preswaged
Insert tubing with preswaged ferrules into the fitting body until the front ferrule seats
Esra Poyraz
Turkey
Turkish translation:önceden takılmış
Explanation:
"swage" için çeşitli karşılıklar var (tokaçlama/baskılama gibi) - benim anladığım bu parçalar birkaç tane ve boruya/tüpe birbirlerini sıkıştırarak takılıyor...
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5çakma/çakılı
Selçuk Dilşen
3önceden takılmış
Recep Kurt


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
önceden takılmış


Explanation:
"swage" için çeşitli karşılıklar var (tokaçlama/baskılama gibi) - benim anladığım bu parçalar birkaç tane ve boruya/tüpe birbirlerini sıkıştırarak takılıyor...

Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
çakma/çakılı


Explanation:
"Çakma" sözünü son yıllarda moda olan argo anlamında değil, metal dövme jargonundaki anlamıyla kullandım. Cümlede yüksüklü (ferrule) borudan söz edilmiş. Makine imalatında boru ucundan yüksük takılıp, daha sonra boru ucunun hafifçe genişletilerek yüksüğün yerinde kalmasının sağlanması katedilmiş. Bu şekilde yüksüklü borular hidrolik sistemlerde çok kullanılır ve doğrudan rakora bağlanabilir. Boru ucunun genişletilmesi yüksüğün düşmemesini sağladığı gibi sızdırmazlığa da katkıda bulunur.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2015-11-13 11:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

Cümlenin çevirisi şöyle başlayabilir "Çakma yüksüklü boruyu ..."

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search