shot

Turkish translation: püskürtme

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shot
Turkish translation:püskürtme
Entered by: Erkan Dogan

17:05 Nov 7, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Moulding
English term or phrase: shot
Change Shot Weight olarak geçiyor. Shot ile kastedilen, dolum pompasının tek itişle kalıbı dolduruşu veya (metinde açık değil) dolumu tamamlayan birkaç veya kademeli itişler. Mutlaka bir karşılığı olması lazım. Kalıplamaya çok aşina olan biri bir karşılık önerebilir mi? Saygılar,
Erkan Dogan
United States
püskürtme
Explanation:
shot weight = püskürtme ağırlığı

Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
Tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5baskı
Selçuk Dilşen
4Dozaj
Salih1946
4püskürtme
Recep Kurt
4çevrim ağırlığı
Elif Baykara Narbay
3makine gramajı
Emin Arı


Discussion entries: 8





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
püskürtme


Explanation:
shot weight = püskürtme ağırlığı




    Reference: http://www.beratplastik.com/plastik-enjeksiyon.asp
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tesekkurler

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
çevrim ağırlığı


Explanation:
tam karşılığı olarak çevrim ağırlığı belirtildi. şu anda referans ekleyemiyorum. bu terim üzerinden araştırma yapabilirsiniz.

Elif Baykara Narbay
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
baskı


Explanation:
Plastik enjeksiyon sektöründe çalışmış olan tüm arkadaşlarımın ortak olarak verdiği karşılık "baskı". Arama motorları kullanılarak çok sayıda referansa ulaşılabiliyor. Aşağıda iki referans ve bir referanstaki örnek bir cümleyi aktarıyorum.

Example sentence(s):
  • Enjeksiyon olayında sürekli bir işlem olmaması, kalıbın ürünün çıkması için açılması ve sonraki baskı için tekrar kapanması gerekmektedir.

    Reference: http://www.plastikciyiz.biz/enjeksiyon_makinelerinde_uretim1...
    Reference: http://www.pilkasan.com/plastik-enjeksiyon-baski-plastik-enj...
Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
makine gramajı


Explanation:
http://www.plastikciyiz.biz/index.php?s=hsp4
tam karşılığı gibi duruyor

--------------------------------------------------
Note added at 1 gün3 saat (2015-11-08 20:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

enjeksiyon gramajı da denebilir ama sanırım sektörde makine gramajı daha fazla kullanılıyor, en azından goodle istatistikleri öyle gösteriyor.

Emin Arı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 days 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dozaj


Explanation:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/shot

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search