Lead times

Turkish translation: teslim süreleri

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lead times
Turkish translation:teslim süreleri
Entered by: Aziz Kural

10:03 Mar 12, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Manufacturing / otomobil firması
English term or phrase: Lead times
“Lead times get much shorter.
And now that we have scheduled check-in and check-out times we know that we can do 20–25 cars a day using that team working on three lifts.

Zaman ölçümlerinde gelişme oldu
Şimdi, araçların giriş ve çıkış saatlerini ayarlıyoruz ve bu çalışan takımın üç liftte çalışma becerisiyle günde 20-25 arasında araçla ilgilenebiliyoruz.

Şeklinde tercüme edilmiş Lead times'ın ne anlama geldiğini anlayamadığımdan soruyorum. Lead yani muhtemel teklif sipariş ile bir alaksı var mı? Atmasyon olmasın bilenler lütfen.
Selam,
Aziz
Aziz Kural
Turkey
teslim süreleri
Explanation:
Teslim süreleri kısalıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2015-03-12 10:13:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:X8nnP7L...
Selected response from:

Yasemin Açıkgün
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1teslim süreleri
Yasemin Açıkgün
5teslim süresi
Selçuk Dilşen
4teslimat süresi/süreleri
Raffi Jamgocyan


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lead times
teslimat süresi/süreleri


Explanation:
..


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_time
    Reference: http://www.nedirnedemek.com/lead-time-nedir-lead-time-ne-dem...
Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
lead time
teslim süresi


Explanation:
İki karşılığı var, ikisi de birbirine yakın. Ben "teslim süresi" karşılığını tercih ederdim çünkü diğer seçenekte tasarımdan üretime kadar geçen süre söz konusu. Burada ise anlayabildiğim kadarıyla bir otomobil servisiyle ilgili bir metin var.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2015-03-12 10:12:55 GMT)
--------------------------------------------------

Birbirinin aynı 3 cevap aynı anda gelmiş. :)


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/lead+time
Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lead times
teslim süreleri


Explanation:
Teslim süreleri kısalıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2015-03-12 10:13:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:X8nnP7L...

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  educulus: Doğru bir çeviri! Kutluyorum: Zira, "teslim" kavramı tekil iken, "teslim+at" çoğul olup, ingilizcesi ise tekildir. Başarıların devamını dilerim!
5 mins
  -> Teşekkür ederim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search