pass shipment inspection

Turkish translation: yükleme kontrolünün geçilmesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pass shipment inspection
Turkish translation:yükleme kontrolünün geçilmesi
Entered by: Bülent Avcı

02:52 Jan 16, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: pass shipment inspection
Payment will be made by T/T 30% deposit and 70% against copy of documents or pass shipment inspection
Bülent Avcı
Turkey
yükleme kontrolünün geçilmesi
Explanation:
Genellikle uluslararası ticarette söz konusu olan bu kontrol, ihraç edilen ürünün yüklemeden önce siparişteki özelliklere uygunluğunun kontrol edilmesini ve raporlanmasını ifade ediyor. Aşağıdaki referansta da görebileceğiniz gibi, bu işlem genellikle bağımsız kuruluşlar tarafından çeşitli testler uygulanarak yapılır ve verilen olumlu rapora dayalı olarak alıcı satıcıya belirli bir miktar ödeme yapar. Ürünün alıcı ve satıcı arasındaki sözleşmede bahsedilen özelliklere uygun olmaması durumunda ödeme yapılmaz. "Yükleme Öncesi Kontrol" olarak da adlandırılıyor.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Sevkiyat muayene onayı
Salih1946
5sevkiyat öncesi denetim
Aziz Kural
4 +1yükleme kontrolünün geçilmesi
Selçuk Dilşen


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
yükleme kontrolünün geçilmesi


Explanation:
Genellikle uluslararası ticarette söz konusu olan bu kontrol, ihraç edilen ürünün yüklemeden önce siparişteki özelliklere uygunluğunun kontrol edilmesini ve raporlanmasını ifade ediyor. Aşağıdaki referansta da görebileceğiniz gibi, bu işlem genellikle bağımsız kuruluşlar tarafından çeşitli testler uygulanarak yapılır ve verilen olumlu rapora dayalı olarak alıcı satıcıya belirli bir miktar ödeme yapar. Ürünün alıcı ve satıcı arasındaki sözleşmede bahsedilen özelliklere uygun olmaması durumunda ödeme yapılmaz. "Yükleme Öncesi Kontrol" olarak da adlandırılıyor.


    https://1772-tr.all.biz/kargo-yukleme-kontrolu-s8641
    Reference: http://www.gcnturk.com/yukleme-kontrolu
Selçuk Dilşen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sevim A.
2 days 12 hrs
  -> Teşekkürler.

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sevkiyat öncesi denetim


Explanation:
https://www.bureauveritas.com.tr/needs/sevkiyat-oncesi-denet...
https://www.google.com/search?q=pre-shipment inspection&rlz=...

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2020-01-16 03:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

sevkiyat öncesi denetimi geçmek

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2020-01-16 03:34:23 GMT)
--------------------------------------------------

sevkiyat öncesi denetimi geçmek

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sevkiyat muayene onayı


Explanation:
Derdim, birazcık uygulamalı yurtdışı tedarik uzmanlığıma dayanarak.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 59




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search