happening of a contingency

Turkish translation: olağanüstü bir durumun ortaya çıkması

16:34 Jul 9, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / SHARE SUBSCRIPTION AGREEMENT
English term or phrase: happening of a contingency
"other than securities or other interests having such power only upon the happening of a contingency that has not occurred"
Nilufer Coskun
Greece
Turkish translation:olağanüstü bir durumun ortaya çıkması
Explanation:
"acil ve beklenmeyen bir durum" şeklinde de kullanılıyor...
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5olasılığın meydana gelmesinden (sonra)
Salih1946
4 +1olağanüstü bir durumun ortaya çıkması
Recep Kurt
5beklenmedik bir olayın olması
shenay kharatekin
5 -1bir olumsallığın gerçekleşmesi halinde
Utku Kavasoglu
4rastlantısal bir durumun yaşanması
Tuncer ÖZ
3 +1(daha önce olmamış) beklenmedik bir olayın gerçekleşmesi (üzerine)
Emin Arı
4beklenmedik bir durumda
Damla Kayıhan


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beklenmedik bir durumda


Explanation:
- yalnızca henüz gerçekleşmemiş beklenmedik bir durumun meydana gelmesi halinde -

Damla Kayıhan
Turkey
Native speaker of: Turkish
Notes to answerer
Asker: teşekkür ederim Damla hanım


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(daha önce olmamış) beklenmedik bir olayın gerçekleşmesi (üzerine)


Explanation:
IMHO

Emin Arı
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aydın Yaman
9 days
  -> tşekkürler

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
olağanüstü bir durumun ortaya çıkması


Explanation:
"acil ve beklenmeyen bir durum" şeklinde de kullanılıyor...


    https://goo.gl/QzzIXr
Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 73

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef
13 days
  -> Teşekkür ederim Yusef Bey

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
beklenmedik bir olayın olması


Explanation:
"sadece meydana gelmeyen beklenmedik bir olayın olması üzerine bu tür kuvvete sahip olan paylar ya da güvencelerden başkası"


    Reference: http://www.tureng.com
    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
olasılığın meydana gelmesinden (sonra)


Explanation:
Metne uygun tanımımdır.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 59

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rastlantısal bir durumun yaşanması


Explanation:
Contingency rastlantısallık demektir.

Tuncer ÖZ
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
upon the happening of a contingency
bir olumsallığın gerçekleşmesi halinde


Explanation:
Contingency kelimesinin tam karşılığı, raslantısal olan, olması kadar olmaması ihtimali de bulunan, zorunlu karşıtıdır. Olumsallık bir felsefe terimi olduğu kadar hukuk metinlerinde de söz konusu bağlamda kullanılmaktadır.

Utku Kavasoglu
Italy
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Yusef: acil veya olağanüstü bir durum, olur veya soruda olduğu gibi olmaz
8 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search