into or out of jurisdiction

Turkish translation: görev/yetki alanı içine veya dışına

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:into or out of jurisdiction
Turkish translation:görev/yetki alanı içine veya dışına
Entered by: Cihan GÖNÜLLÜ

07:38 Jun 23, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Law: Contract(s)
English term or phrase: into or out of jurisdiction
Fikir vermesi açısından tüm metni yolluyorum:

"...shall mean all existing or future duties, payments, fees, charges, levies, taxes, or contributions payable to or imposed by any AUTHORITY as a result of import or export, whether permanent or temporary, of any personnel, plant, or equipment into or out of any jurisdiction."

Önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Cihan GÖNÜLLÜ
Turkey
görev/yetki alanı içine veya dışına
Explanation:
.
Selected response from:

Zeki Güler
Ireland
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Kaza dairesi içindeki veya dışındaki
Salih1946
5egemenlik alanı (hüküm dairesi) içine giren veya dışına çıkan
Selçuk Dilşen
4 +1görev/yetki alanı içine veya dışına
Zeki Güler
4yetkili yargı çevresi içinde veya dışında
Yusef


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
görev/yetki alanı içine veya dışına


Explanation:
.

Zeki Güler
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Ergun
1 day 16 hrs
  -> Teşekkürler

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
egemenlik alanı (hüküm dairesi) içine giren veya dışına çıkan


Explanation:
Konu ithalat - ihracat olduğuna göre ürün ya da hizmetlerin bir ülkeden diğerine, diğer bir ifadeyle bir egemenlik alanından diğer egemenlik alanına gidişi söz konusu. Bu da ürün ve hizmetlerin tabi olduğu hüküm dairesinin (egemenlik alanının) değişmesi demek. Tabii bu sırada tabi olunan vergiler, rüsum ve harçlar, vb. de değişebilir. Cümlede bu gibi giderleri tanımlıyorlar.

Selçuk Dilşen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kaza dairesi içindeki veya dışındaki


Explanation:
Hukuki jargon gereği ararnan tanımın böyle olduğunu düşünüyorum.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yusef
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yetkili yargı çevresi içinde veya dışında


Explanation:
günümüzdeki kullanımı

Yusef
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 35




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search