Non Solicitation

Turkish translation: ayartmama

11:38 Jun 10, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Non Solicitation
"non-solicitation agreement", "görevinin sona ermesi durumunda şirketin mevcut müşterileriyle ticari amaçla temas kurmayacağına dair çalışan ile işveren şirket arasında yapılan sözleşme" olarak anılıyor. Ama sadece "Non Solicitation" ifadesinin kavramsal olarak Türkçe karşılığı konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Başlık olarak kullanılacak.
Omer Kartal, MA
Austria
Turkish translation:ayartmama
Explanation:
tek kelime ile ifade etmek isterseniz bu uygundur
Selected response from:

Raffi Jamgocyan
Turkey
Grading comment
Cevaplarınız için teşekkürler. Verilen cevapların hepsi bağlama uyuyor. Ancak, Raffi Bey'in önerisini birkaç örnekte daha görünce daha tercih edilebilir bir seçenek olarak gördüm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Rekabeti önleme (sözleşmesi)
Salih1946
4 +1(işçinin işverene karşı) rekabet etmeme sorumluluğu
Zeki Güler
3 +1müşteri çalmama
Recep Kurt
4ayartmama
Raffi Jamgocyan
3haksız rekabet
Mehmet Ali Özgündüz


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non solicitation
ayartmama


Explanation:
tek kelime ile ifade etmek isterseniz bu uygundur

Raffi Jamgocyan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108
Grading comment
Cevaplarınız için teşekkürler. Verilen cevapların hepsi bağlama uyuyor. Ancak, Raffi Bey'in önerisini birkaç örnekte daha görünce daha tercih edilebilir bir seçenek olarak gördüm.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Raffi Bey.


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
non solicitation
müşteri çalmama


Explanation:
https://goo.gl/h7VDDw

Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 73
Notes to answerer
Asker: Teşekkür ederim Recep Bey.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dagdelen
1 min
  -> Teşekkür ederim Rasim Bey

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
non solicitation
haksız rekabet


Explanation:
ben bu anlşamadan iş hayatım boyunca 2 kez imzaladım. ikisi de ingilizce'ydi. ancak müşteri çalma işleminin en temel sonucu haksız rekabet olacağı için "non solicitation", bu kavramın içerisine sokulabilir.

Mehmet Ali Özgündüz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in AzerbaijaniAzerbaijani
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Mehmet Bey.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
non solicitation
(işçinin işverene karşı) rekabet etmeme sorumluluğu


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-06-10 13:29:41 GMT)
--------------------------------------------------

"Rekabet Yasağı" da deniyor.


    Reference: http://iskanunu.com/haberler/1140-iscinin-isverene-karsi-rek...
Zeki Güler
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Zeki Bey.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Ali Özgündüz: bana da mantıklı geliyor.
13 mins
  -> Teşekkürler Mehmet Bey

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
non solicitation
Rekabeti önleme (sözleşmesi)


Explanation:
http://www.toronto-employmentlawyer.com/category/non-solicit...

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 59




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search