salinity ingress

Turkish translation: tuz girişimi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:salinity ingress
Turkish translation:tuz girişimi
Entered by: Cihan GÖNÜLLÜ

20:00 Jan 16, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology / Ground water
English term or phrase: salinity ingress
It refers to the process of salt water invading areas which previously contained only fresh water. and target country, dialects, etc.

Tanımı yukarıdaki gibi. Olayı anladım ama bunun için kullanabileceğim bir terim var mıdır acaba?
Cihan GÖNÜLLÜ
Turkey
tuz girişimi
Explanation:
Ref:
"Tüm bu bulgular birlikte değerlendirildiğinde denize yakınlığın, muhtemel tuz girişimi nedeniyle taban suyunu tuzlulaştırma potansiyeli olduğu denizden uzaklaştıkça ve menbaya yaklaştıkça taban suyu tuzluluğunun düştüğü görülmektedir."
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Tuzluluk girişi
Salih1946
4tuzlu su girişimi
[Removed] (X)
4tuzlanma
Gülnur Seyhanoğlu
3tuz girişimi
Recep Kurt


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tuzlanma


Explanation:


Gülnur Seyhanoğlu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tuz girişimi


Explanation:
Ref:
"Tüm bu bulgular birlikte değerlendirildiğinde denize yakınlığın, muhtemel tuz girişimi nedeniyle taban suyunu tuzlulaştırma potansiyeli olduğu denizden uzaklaştıkça ve menbaya yaklaştıkça taban suyu tuzluluğunun düştüğü görülmektedir."


    Reference: http://www2.dsi.gov.tr/duyuru/su_forumu_dosya/bildiriler/urf...
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tuzlu su girişimi


Explanation:
"...Genellikle sulama amaçlı yeraltısuyu çekimi nedeniyle kıyı bölgelerindeki akiferler tuzlu su girişimi problemi ile karşı karşıya kalmaktadır..."
http://web.firat.edu.tr/iats/cd/subjects/Civil&Construction/...

"...Günümüzde, yer altı sularının emniyetli veriminin üzerinde kullanılması nedeniyle deniz kıyılarına yakın bölgelerde tuzlu su girişimi problemi ile sıkça karşılaşılmaktadır..."
http://e-imo.imo.org.tr/Portal/Web/new/uploads/file/yayin/td...

“tuzlu su girişimi”:
tarama sonuçları
http://search.snap.do/?q="tuzlu su girişimi"&category=Web


[Removed] (X)
Native speaker of: Turkish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Tuzluluk girişi


Explanation:
Imho

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2013-01-17 17:10:13 GMT)
--------------------------------------------------

Bu sitede olayın resmi de var.http://guj-nwrws.gujarat.gov.in/showpage.aspx?contentid=1470...

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search