earthquake foci

Turkish translation: deprem odakları

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:earthquake foci
Turkish translation:deprem odakları
Entered by: Umit Altug

13:00 Dec 31, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology
English term or phrase: earthquake foci
"Earthquake foci describe an inclined zone, the inferred sunduction zone which projects as deep as t00 km."
Tuncay Kurt
Turkey
deprem odakları
Explanation:
Örneğin "depremler levhaların birbirlerini dokunduğu sınırda oluşan deformasyon ve kırıklarla ilişkili olduğundan deprem odakları levha sınırlarını belirler." Deprem odakları haritaları da var.
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5deprem odakları
Selcuk Akyuz
5 +5deprem odakları
Umit Altug
4deprem merkezi / fay hattı
A Y


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deprem merkezi / fay hattı


Explanation:
deprem merkezi / fay hattı

A Y
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in BulgarianBulgarian

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
deprem odakları


Explanation:
Örneğin "depremler levhaların birbirlerini dokunduğu sınırda oluşan deformasyon ve kırıklarla ilişkili olduğundan deprem odakları levha sınırlarını belirler." Deprem odakları haritaları da var.


    Reference: http://www.istanbul.edu.tr/yerkure/yeryuzu.htm
    Reference: http://www.istanbuljmo.org/deprem.htm
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pelint (X)
55 mins

agree  H&G Ozcan
1 hr

agree  Faruk Atabeyli
1 hr

agree  hititler
3 hrs

agree  Özden Arıkan
17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
deprem odakları


Explanation:
deprem odağı: focus veya eartquake focus
deprem merkezi: epicenter

bu iki terim birbirinden farklıdır

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 11 mins (2005-12-31 14:12:28 GMT)
--------------------------------------------------

yanlış yazmışım, eartquake focus değil earthquake focus olmalı

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2005-12-31 14:21:50 GMT)
--------------------------------------------------

epicentre (epicenter) için merkezüstü de kullanılır, focus ile eşanlı olarak kullanılan bir diğer sözcük olan hypocentre (hypocenter) de deprem odağı anlamına gelir

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pelint (X)
40 mins
  -> teşekkür ederim

agree  H&G Ozcan
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Faruk Atabeyli
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Serkan Doğan
7 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Özden Arıkan: ufak bir düzeltmeyle: epicenter=merkez üs*s*ü // tübitak ve kandilli rasathanesi merkez üssü diyor: http://www.tubitak.gov.tr/udk/genel_bilgi/deprem_sozlugu.htm...
17 hrs
  -> yaptığın düzeltme konusunda emin misin? bildiğim kadarıyla doğrusu merkezüstü olmalı, ama basında yanlış olarak merkezüssü şeklinde kullanılıyor. zaten epi- above anlamına gelir // istersen merkez üstü ve merkezüstü olarak bir daha arat google'da :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search