Kill the Deal

Turkish translation: anlaşmayı öldürmek

14:31 Jul 29, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Kill the Deal
Follow the XXXX Guideline "Don’t kill the deal" and always involve Legal Department from the outset of M&A transactions.
Anlaşmayı ortadan kaldırmak, bitirmek, öldürmek vs. vs. dışında cuk oturan güzel bir ifade arıyorum (tercihen 2-3 kelimelik)
Baran Keki
Turkey
Turkish translation:anlaşmayı öldürmek
Explanation:
birebir çevirisi olarak kullanılmış:
https://www.google.com/search?q="anlaşmayı öldürmek"&ie=utf-...

aslında elbette anlaşmayı bozmak olarak çok daha yaygın:
https://www.google.com/search?q="anlaşmayı bozmak"&ie=utf-8&...
Selected response from:

Dagdelen
Turkey
Grading comment
Müşteri terimi İngilizce dilinde bırakmamı istedi yanına parantez içinde Türkçe tercümesini istedi. Parantez içine literal çeviriyi tercih ettim. Gönül isterdi herkese 4 puan vereyim fakat malesef Prozdan habire birini seç diye email alıp duruyordum...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1anlaşmayı mahvetme
Yasemin Açıkgün
5Alış-verişi iptal etmek
Salih1946
4 +1anlaşmayı (işi) bozmak
Saner Yuzsuren
5Pazarligi oldurme
AJ Ablooglu
4İşi sakatlamak
ilker menderes iyidogan
4işinizi şansa bırakmayın / riske atmayın / sağlama alın
Yunus Can ATLAR
3anlaşmayı öldürmek
Dagdelen


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kill the deal
anlaşmayı mahvetme


Explanation:
Anlaşmayı mahvetme

Yasemin Açıkgün
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emin Arı
2 days 3 hrs
  -> Teşekkür ederim :)

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Pazarligi oldurme


Explanation:
Pazarligi/anlasmayi oldurme.
Kisacasi anlasmanin potansiyel olarak iptaline sebep verme demek.

AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kill the deal
anlaşmayı öldürmek


Explanation:
birebir çevirisi olarak kullanılmış:
https://www.google.com/search?q="anlaşmayı öldürmek"&ie=utf-...

aslında elbette anlaşmayı bozmak olarak çok daha yaygın:
https://www.google.com/search?q="anlaşmayı bozmak"&ie=utf-8&...


Dagdelen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Müşteri terimi İngilizce dilinde bırakmamı istedi yanına parantez içinde Türkçe tercümesini istedi. Parantez içine literal çeviriyi tercih ettim. Gönül isterdi herkese 4 puan vereyim fakat malesef Prozdan habire birini seç diye email alıp duruyordum...

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kill the deal
işinizi şansa bırakmayın / riske atmayın / sağlama alın


Explanation:
Bence burada “deal” kelimesi metafor olarak kullanılmış. hukuk departmanını müdahil etmeniz ve yapacağınız şey her ne ise yasal boşluk bırakmamanız uyarısı yapılmış. Amiyane tabirle aslında “yaş tahtaya basmayın, eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın” şeklinde bir uyarı olarak algıladım. Ama bağlam salt anlaşmalar üzerine ise Yasemin Hanım’ın çevirisine ben de katılıyorum.

Paylaştığım linklerde de “don’t kill the deal” tabiri daha genel-geçer kullanılmış.

Example sentence(s):
  • 6 Sales Phrases That Are Killing Your Deals (& What to Say Instead)
  • Top 10 Buyer Financing Mistakes: Don’t Kill the Deal

    Reference: http://www.saleshacker.com/sales-phrases-avoid/
    https://danmccurley.com/top-10-buyer-financing-mistakes-dont-kill-the-deal/
Yunus Can ATLAR
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kill the deal
Alış-verişi iptal etmek


Explanation:
Orduda (Hava Kuvvetleri) NATO kökenlik mal ve hizmet tedariği terminolojisinde, FMS alımlarında "Buy or Kill" diye bir başlık vardı, anlamı ise "Satın al ya da İptal et" demek idi, çok şükür FMS alımları ülkemiz tarafından kullanılmıyor.

Burada verilen metindeki anlamı gibi: "Don't kill the deal" / Alış-verişi iptal etme" demektir.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kill the deal
İşi sakatlamak


Explanation:
İngilizcede 'kill' sözcüğünün bir anlamı da 'to destroy a vitally essential quality in something' olduğuna göre, 'Don't kill the deal' için 'İşi (veya işlemi) sakatlamayın' denebilir.

ilker menderes iyidogan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

1 day 45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
anlaşmayı (işi) bozmak


Explanation:
Verilen bağlamda işi (anlaşmayı) daha başlamadan bozmayın hukuk departmanını dahil edin gibi bir yaklaşımdan bahsediyor. TDK'nın "işi bozmak" tanımında bir işin başlamasına engel olacak unsurlardan bahsediyor. Bana göre gayet uygun. Aslında bir adım daha ileri gidip amiyane bir tabiri kullanmak daha iyi olurdu ama yazılı metinlerde biraz ayıp olur. " İşin içine etmek" :-)


    https://www.google.com/search?q=i%C5%9Fi+bozmak+deyiminin+anlam%C4%B1&rlz=1C1NHXL_enGB868GB869&oq=i%C5%9Fi&aqs=chrome.0.69i59j69i57j0l4j46j0
    https://www.zargan.com/tr/q/anla%C5%9Fmay%C4%B1%20bozmak-ceviri-nedir
Saner Yuzsuren
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aysegul Sec
1 day 17 hrs
  -> Tşkrler Ayşegül hanım




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search