reservoir pump units

Swedish translation: enheter med behållarpump

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reservoir pump units
Swedish translation:enheter med behållarpump
Entered by: Joshua Pachner

19:15 Oct 10, 2012
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: reservoir pump units
Det handlar om pumpar till centralsmörjsystem.

Pump units of the KFG series are electrically driven reservoir pump units available without an integrated control unit.

Tack på förhand

Joshua
Joshua Pachner
Czech Republic
enheter med behållarpump
Explanation:
Lämpligen

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2012-10-11 04:09:32 GMT)
--------------------------------------------------

"Pump units of the KFG series are electrically driven reservoir pump units available without an integrated control unit." =
"Pumpenheterna i KFG-serien är elektriskt drivna *enheter med behållarpump*, som finns tillgängliga utan inbyggd styrenhet."
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1enheter med behållarpump
myrwad
3behållarpumpenheter
Sven Petersson
3påfyllningspumpar
Kristian Andersson
1 -1reservpumpsenheter
aventura22


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
reservpumpsenheter


Explanation:
Guess

aventura22
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Too brave a guess (reservoir = behållare)!
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
påfyllningspumpar


Explanation:
Kan det vara denna pump?

"SKF har utvecklat en speciell pumpenhet som matar centralsmörj­system i vindturbiner. Systemet består av KFG-pumpen, en eldriven ***påfyllningspump*** och en tryckomkopplare. Till skillnad mot tidigare pumpversioner kan smörjmedlet matas till den modifierade KFG-pumpen ovan­ifrån, för att undvika att oanvänt fett ansamlas i pumpens övre del. Modulkonceptet hos den nya KFG-pumpen innebär att den fungerar i ett brett temperaturområde, kan byggas med stora dimensioner och är enkel att installera."
http://evolution.skf.com/sv/centralsmorjning-for-vindturbine...

"SKFs centralsmörjsystem med specialutvecklade kolvpumpar från KFG-serien levererar rätt mängd fett under varje smörjningscykel medan lagren är i rörelse."
http://www.skf.com/files/889642.pdf

Kristian Andersson
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
behållarpumpenheter


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 971

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
enheter med behållarpump


Explanation:
Lämpligen

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2012-10-11 04:09:32 GMT)
--------------------------------------------------

"Pump units of the KFG series are electrically driven reservoir pump units available without an integrated control unit." =
"Pumpenheterna i KFG-serien är elektriskt drivna *enheter med behållarpump*, som finns tillgängliga utan inbyggd styrenhet."

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 1567
Grading comment
Tack för hjälpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anita Hedman
10 hrs
  -> Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search